رئيس کل بانک مرکزي: براي تعديل نرخ دلار برنامه داريم

تاریخ انتشار : 1397/11/23

تهران- ايرنا- رئيس کل بانک مرکزي با تاکيد بر تقويت ارزش پول ملي در يادداشتي نوشت: نرخ فعلي دلار به هيچ وجه قيمت ذاتي آن نيست و براي تعديل آن برنامه داريم.

به گزارش ايرنا، عبدالناصر همتي عصر دوشنبه در يادداشتي که در صفحه شخص خود در اينستاگرام منتشر کرد، درباره حاشيه هاي حضور خود در راهپيمايي 22 بهمن نوشت: امروز توفيق حضور درميان خيل عظيم مردم عزيز را پيدا کردم که به خاطر چهلمين سالگرد انقلاب به صحنه آمده بودند. دهها نفر از راهپيمايان، با ديدن حقير، ابراز لطف کرده و موجبات توضيحات زير را فراهم ساختند:
1. عموماً نسبت به حقير و عملکرد بانک مرکزي در اين دوره سخت، ابراز محبت کرده و قدردان بودند. انصافاً قوت قلبي بود جهت ادامه راه.
2. سؤالي در ذهن برخي بود که درسته بانک مرکزي نمي خواهد قيمت دلار پايين بيايد؟ گفتم نعوذباله! مگر ممکنه؟ براي بانک مرکزي درکنار تقويت ارزش پول ملي، ثبات در بازار و ممانعت از نوسان نيز مهم است، ولي اين بدان مفهوم نيست که از کاهش نرخ ممانعت کرده يا در پي افزايش آن باشيم.
3. تاکيد داشتند که تلاش بيشتري براي کاهش نرخ دلار بشود. گفتم من هم معتقدم نرخ فعلي به هيچ وجه قيمت ذاتي دلار نيست و براي تعديل آن برنامه داريم و مطمئن باشيد تمام تلاش خود را مصروف تقويت ارزش پول ملي خواهيم کرد.