قانون جديد مشکلات تجارت را بيشتر مي‌کند

تاریخ انتشار : 1398/06/27

به گزارش ايسنا، محمد لاهوتي امروز در نشست هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني تهران اظهار کرد: متاسفانه آن چه در ماه‌هاي گذشته رخ داده ما را به اين نتيجه رسانده که حضور بخش خصوصي در جلسات مشورتي صرفا جنبه نمادين دارد و بسياري از نظرات ما شنيده نمي‌شود.

به گفته وي در ماه‌هاي گذشته جلساتي که براي بررسي قانون تجارت انجام شد بخش خصوصي نظر مخالف خود را با بخش‌هاي از اين قانون اعلام کرد اما در نهايت مجلس تصميم گرفت که آن را نهايي کند.

عضو اتاق بازرگاني با بيان اين که امروز بسياري از قوانين در کشور اجرايي نمي‌شود تصريح کرد: ما بايد مطالبه اجراي مر قانون را داشته باشيم. زيرا تا زماني که اين اتفاق رخ ندهد تصميمات اشتباه ادامه پيدا مي‌کند و متاسفانه نگراني از عدم اجراي قانون و مجازات وجود ندارد.

وي همچنين به نامه نگاري بخش خصوصي با معاون اول رئيس جمهوري درباره ماليات بر ارزش افزوده صادرات اشاره کرد و گفت: ما در سال‌هاي گذشته بارها درباره مشکلاتي که در اين حوزه وجود دارد سخن گفتيم و سه نامه نيز در اين زمينه ارسال شده که معاون اول رئيس جمهوري نيز تاکيد زيادي بر لزوم اجراي اين قانون داشتند از اين رو يکي از اصلي ترين درخواست‌هاي ما پيگيري اجراي دقيق قانون است زيرا به نظر مي‌رسد مکاتبات در عمل راه به جاي نمي‌برد.

انتهاي پيام