تشکیل کارگروه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در بانک تجارت

تاریخ انتشار : 1394/12/11

مشروح خبر

وی تصریح کرد : باید توجه داشته باشیم در طول سال‌هایی که ارتباط شبکه بانکی کشور با سیستم مالی بین المللی قطع بوده، به لحاظ تغییرات زیادی که در استانداردهای مالی بین المللی به وجود آمده فاصله گرفتن بانکداری کشورمان با شاخص های استاندارد بانکداری، نگرانی هایی را ایجاد کرده است و به همین دلیل بانکهای ایرانی برای آنکه بتوانند در فضای جدید با بانکهای خارجی همکاری کنند نیازمند ارتقای سطح عملیات خود به ویژه در حوزه مالی هستند.

فهیم هاشمی اظهار داشت : به همین لحاظ در بانک تجارت نیز تغییراتی در ساختار مدیریت امور مالی صورت گرفته تا توان تطبیق با استانداردها در کوتاهترین زمان ممکن را پیدا کنیم.

فهیم هاشمی با اشاره به تدوین استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) گفت : IFRS استانداردهایی جهانی، یکسان، با کیفیت بالا، فهم‌پذیر، لازم‌الاجرا برای گزارشگری مالی در شرکتهای سهامی است و در ایران نیز این استانداردها از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و بانکها نیز باید به تناسب فعالیتهایشان فرآیندهای گزارش‌دهی مالی‌شان را مطابق با استانداردهای مالی بین المللی بهبود بخشند. در بانک تجارت نیز کارگروهی به همین منظور تشکیل می‌شود تا با استفاده از کارشناسان خبره حوزه مالی اقدامات بانک در این حوزه را هماهنگ سازد.

وی گفت : اجرای این استانداردها نتایجی چون کاهش ابهام در تفسیر گزارش ها و افزایش اعتبار صورت های مالی را به دنبال خواهد داشت.