اختصاص ۲۵۰ میلیون دلار از سوی بانک جهانی برای کمک به عراق

تاریخ انتشار : 1395/01/08

مشروح خبر


پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل به همراه «جیم یونگ کیم» رئیس بانک جهانی و «احمد محمد علی» رئیس بانک توسعه اسلامی امروز شنبه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شدند.

بر اساس این گزارش بان کی مون به همراه ۲ نفر دیگر سپس به ساختمان پارلمان عراق رفته و از سوی «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان به صورت رسمی مورد استقبال قرار گرفتند. سلیم الجبوری گفت: نشستی محرمانه با این ۳ نفر خواهد داشت و تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

بان کی مون همچنین با حیدر العبادی نخست وزیر عراق و ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق دیدار کرد و پس از این دیدارها، آن را خوب و مثبت توصیف کرد. وی همچنین انفجار تروریستی در ورزشگاهی در بابل را که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد، محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه از کشورهای مختلف درخواست کرد تا از دولت عراق حمایت کنند. وی همچنین دستاوردها و پیروزی های نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با داعش را تبریک گفت.

جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی نیز اظهار داشت: ۲۵۰ میلیون دلار برای ایجاد ثبات در مناطقی که از تسلط داعش خارج شده اند، اختصاص داده ایم. وی بر افزایش تلاش ها در مبارزه با فساد و داعش تاکید کرد.