هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات برای صنایع کوچک جذب شد

تاریخ انتشار : 1395/05/19

مشروح خبر


«منوچهر طاهایی» امروز (دوشنبه) در نخستین نشست رسانه ای خود در محل این وزارتخانه افزود: پیش بینی شده است امسال هفت هزار و 500 واحد تولیدی از تسهیلات بانکی پیش بینی شده برای صنایع کوچک و متوسط برخوردار شوند.
طاهایی بیست و دوم تیرماه به عنوان سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد.
به گفته وی، آمارها نشان می دهد 40 هزار و 600 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات بانکی درخواست داده اند که از این رقم 9هزار و 600 واحد در شهرک های صنعتی مستقرند و 31 هزار واحد در خارج از شهرک ها پراکنده اند.
طاهایی افزود: بررسی ها نشان می دهد 23 هزار و 600 واحد صنعتی مرتبط با جهاد کشاورزی و 17 هزار واحد مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت هستند.
وی یادآوری کرد: کارگروه های استانی 13 هزار واحد صنعتی واجد شرایط را برای دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی کرده اند تا بررسی های لازم صورت گیرد.
طاهایی بر پیگیری مستمر کارگروه های تشکیل شده استانی در زمینه شیوه چرخه تولید واحدهای دریافت کننده تسهیلات برای بهره برداری درست از منابع تاکید کرد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اکنون چهار هزار و 700 واحد صنعتی از طریق شبکه بانکی برای دریافت تسهیلات به شعبه های بانکی معرفی شده که 430 فقره به عقد قرارداد رسیده است.
وی اضافه کرد: نظام بانکی نیز افزون بر واحدهای تعیین صلاحیت شده، نزدیک 400 مجموعه صنعتی را جداگانه ارزیابی کرده و تسهیلاتی در اختیار آنها قرار داده است.
پیش از این «علی یزدانی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود، دولت اختصاص 160 هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعال سازی واحدهای صنعتی راکد، نیمه تعطیل و نیمه ظرفیت را تصویب کرده که مراحل تخصیص آن مشخص شده است.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره هدفگذاری افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی امسال نسبت به پارسال گفت: آمارها نشان می دهد در دوره چهار ماهه امسال ارزش صادرات غیرنفتی به رقم 16 میلیارد و 300 میلیون دلار رسید، درحالی که میزان واردات برابر 12 میلیارد و 900 میلیون دلار بود.
طاهایی گفت: بررسی عملکرد کارنامه صادرات- واردات چهار ماهه امسال نشان می دهد دولت تاکنون 21 درصد اهداف صادراتی امسال را تحقق بخشیده است.
به گزارش ایرنا، صادرات غیرنفتی در سال 1394 به میزان 93 میلیون و 520 هزار تن به ارزش 42 میلیارد و 415 میلیون دلار رسید، درحالی که در سال 1393 این میزان 100 میلیون و 758 هزار تن به ارزش 50 میلیارد و 561 میلیون دلار بود.