رایزنی برای حل مشکل نقل و انتقالات پولی و بانکی بین ایران و هلند

تاریخ انتشار : 1395/06/28

مشروح خبر


رایزنی برای حل مشکل نقل و انتقالات پولی و بانکی بین ایران و هلندبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه با « کلاس کنوت» رئیس بانک مرکزی هلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار زمینه‌های ارتقاء مناسبات بانکی بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در این دیدار با اشاره به سفر متقابل وزرای امور خارجه دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر و همچنین سفر سایر مقامات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و هلند به لاهه و تهران ظرف یک سال اخیر تصریح کرد: با توجه به اراده مقامات دو کشور برای توسط روابط در زمینه‌های مختلف، اقدامات قابل توجهی در این رابطه صورت گرفته است.

جهانگیری اضافه کرد: در حال حاضر علاقه و تمایل بسیاری در جامعه تجاری و اقتصادی هلند و جمهوری اسلامی ایران برای کار با یکدیگر وجود دارد، اما در این رابطه برخی از مشکلات بانکی باعث شده همه ظرفیت‌های اقتصادی طرفین نتواند به کار گرفته شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:‌ ارتباطات بانکی پیش زمینه جهش مناسبات اقتصادی محسوب می‌شود.

در این دیدار مقرر شد راه‌حل‌های ابتکاری جدید برای حل مسئله نقل و انتقالات پولی و بانکی بین دو کشور مورد مذاکره قرار گیرد و در این راستا قرار است ملاقاتی بین مقامات بانکی هلند و مقامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس صندوق بین‌المللی پول انجام شود.