بانک های عامل در ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی شتاب کنند

تاریخ انتشار : 1395/09/22

مشروح خبر


به گزارش ایرنا، محمدرضا خبار روز دوشنبه در چهل و دومین جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری سرخه افزود: 594 واحد صنعتی و تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شدند که نیاز است تسهیلات لازم برای رونق اقتصادی تخصیص یابد.
وی اظهار داشت : عملکرد بانک های عامل برای ارایه تسهیلات تاکنون رضایت بخش بوده است اما باید بانک ها آن تعدادی که تعهد کرده اند، تسهیلات پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد : کاغذ بازی و سرگردانی مشتریان باید در ادارات استان سمنان ریشه کن شود و نباید فرصت های رونق تولید با رویکرد های اشتباه بعضی از ادارات و نهادها هدر برود.
استاندار سمنان اضافه کرد : همدلی خوبی بین دستگاه اجرایی استان برای بازگشایی مجدد واحدهای صنعتی وجود دارد که این همدلی باید برای رونق 100 درصدی واحدها ادامه یاید.
خباز تصریح کرد : از تعطیلی واحدهای صنعتی همه دستگاه های اجرایی متضرر می شود بنابرین همه مسئولان باید از این رخداد ناپسند جلوگیری کنند.
وی ادامه داد : تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی زمینه بیکاری را فراهم می کند و باید با برنامه ریزی های موثر ، راهکارهایی اساسی برای مقابله با بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی تعیین شود.
وی تاکید کرد : تا جایی که مقدور است نباید واحد صنعتی و تولیدی در استان سمنان تعطیل شود و هدف دولت تدبیر و امید فعال سازی واحدهایی که در دوران گذشته غیر فعال شدند، است.
خباز ظرفیت های صنعتی و معدنی این استان را بسیار ارزشمند توصیف و اضافه کرد : این منابع باید با اتخاذ تدابیر عملی و برنامه ریزی اصولی استفاده بهینه شود.
از مجموع یکهزار و 800 واحدی تولیدی و صنعتی در استان سمنان بیش از 600 واحد غیرفعال است.
در شهرستان سرخه بیش از 140 واحد صنعتی فعالت دارد.
در این جلسه شماری از مدیران کل دستگاه اجرایی استان سمنان حضور داشتند.