بازاریابی باید در تمام ارکان بانک نهادینه شود

تاریخ انتشار : 1395/10/08

مشروح خبر

به گزارش سرویس بازار ایسنا، محمد کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در دومین سمینار آموزشی بازاریابی حرفه‌ای با رویکرد بازار سرمایه که با حضور استادان و مسئولان بازار سرمایه، مسئولان و مدیران ارشد بانک و کارشناسان بازاریابی و کسب و کار مناطق برگزار شد، گفت: این گونه همایش‌ها ارزش‌آفرین هستند و به تولید علم و دانش کمک می‌کنند.

وی گفت: در همه حوزه‌های تخصصی همچون بانکداری روز دنیا، حاکمیت شرکتی، حسابداری داخلی و مفاهیم جدید آن، همچنین بانکداری بین‌الملل نیاز است تا چنین دوره‌هایی برگزار شود.

مدیرعامل بانک سپه خطاب به کارشناسان بازاریابی گفت: با تفکر و تعقل، انسان رشد پیدا می‌کند و بالغ می‌شود و با ایده‌ها و افکار جدید می‌تواند دانش خود را عمق و توسعه دهد.

رییس هیات‌مدیره با بیان اینکه طی چند سال گذشته که اداره کل بازاریابی پایه‌گذاری شده و شروع به کار کرده کارهای خوب و ارزشمندی انجام شده است، تصریح‌کرد: این اداره کل بحث جشنواره پذیرندگان، برگزاری دوره‌های بازاریابی و کارهای تحقیقاتی را به خوبی به مرحله اجرا درآورده است.

وی با اشاره به اینکه اصالت و تجربه درون نخستین بانک ایرانی موج می‌زند، بیان کرد: بانک سپه، بانک مدرنی است که به خوبی توانایی رقابت با سایر رقبا در ارائه سرویس‌ها و خدمات جدید به مشتریان را دارد.

چقازردی با بیان اینکه ارکان نظام از بانک بزرگ سپه انتظاراتی دارد و مسئولیت‌هایی را برای این بانک تعریف کرده تا در حوزه‌های مختلف اقتصادی ایفای نقش کند، یادآور شد: نخستین بانک ایرانی تامین مالی پروژه‌های بزرگ اقتصادی و پشتیبانی از سیاست‌های دولت برای افزایش تولید و همچنین ایجاد اشتغال، کمک به نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، توجه به نیاز جوانان و مشارکت در پروژه‌های زیربنایی و ملی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

مدیرعامل بانک سپه مشتری‌محوری و مشتری‌مداری را سرلوحه فعالیت‌های بانک سپه عنوان کرد و اظهارداشت: تمام تلاش مجموعه خدوم بانک سپه حضور اثرگذار و مثبت در عرصه‌های کلان اقتصادی کشور است.

رییس هیات‌مدیره بانک با بیان اینکه بانک‌ها برای حراست و حفاظت از نقدینگی خود مجبورند هزینه‌های سنگینی را متحمل شوند، افزود: باید وضعیت نقدینگی را به گونه‌ای مدیریت کنیم که توان پاسخگویی لحظه‌ای به سپرده‌گذاران را داشته باشیم. همچنین باید سپرده‌گذاران را چنان نسبت به بانک مطمئن کنیم که بدانند بانک سپه بانکی با قابلیت، مستحکم، فاقد ریسک و دارای عمق و ریشه است و منابع آنها در جای درست و مناسب سپرده‌گذاری شده و برای کشور مصرف می‌شود.

چقازردی یادآور شد: با توجه به اینکه بانک سپه نخستین و ریشه‌دارترین بانک ایرانی است، بنابراین ساختار شکل‌گیری بسیاری از بانک‌های خصوصی از توانایی‌ها و تجربیات این بانک بزرگ دولتی بوده است.

رییس هیات‌مدیره اضافه کرد: ریشه بزرگ‌ترین پروژه‌ها و برنامه‌های استراتژیک و زیربنایی کشور به بانک‌های دولتی و بزرگ بر می‌گردد.

وی همچنین به شرکت سرمایه‌گذاری امید اشاره کرد و گفت: این شرکت پرتفوی بزرگی دارد و در مسائل بازاریابی، قراردادها و پروتکل‌ها نقش تاثیرگذاری برای بانک ایفا می‌کند.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اینکه در بازاریابی باید نیازها را شناسایی کنیم، گفت: در بازاریابی باید با کمک گرفتن از مسائل حرفه‌ای و تجارب به‌دست آمده موقعیت امروز بانکداری را تجزیه و تحلیل کنیم.

چقازردی با بیان این نکته که کارشناسان بازاریابی باید قابلیت‌ها و مزیت‌های بانک را درک کنند و هر جایی که بانک سپه حضور کمرنگی دارد آن را شناسایی کنند، افزود: بازاریابی انتقال تجربه، دانش و ایده‌های جدید است بنابراین لازم است تا کارشناسان بازاریابی با درک موقعیت بانک به دنبال شناسایی و ارایه محصولات جدید و معرفی آن به جامعه باشند.

مدیرعامل بانک سپه در خصوص ارتقای جایگاه این بانک به بانک اول کشور افزود: باید با شناسایی نقاط قوت خود و ضعف رقبا به بانک اول کشور تبدیل شویم.

رییس هیات‌مدیره بانک در خصوص رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی که مسئولان اعلام کرده‌اند، گفت: این رشد اقتصادی نشان‌دهنده نقش موثر نظام بانکی است و بخش اعظم و مهم آن مربوط به پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط می‌شود. بحث تحقق اقتصاد مقاومتی در توجه به این بنگاه‌ها کاملاً مدنظر قرار گرفته است و آمارهای موجود نشان می‌دهد که عملکرد بانک سپه در این خصوص برجسته است.

وی با بیان اینکه در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری ۱۱۲۰ بنگاه کوچک و متوسط را با مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تجهیز منابع کردیم، گفت: در حال حاضر بانک سپه یک هزار و ۲۰۰ پروژه را با ۱۱ هزار میلیارد ریال تامین مالی کرده است.

چقازردی با تاکید بر اینکه بانک سپه پشتیبان سیاست‌های اقتصادی دولت است و پروژه‌های ملی را تامین مالی می‌کند، افزود: بانک سپه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های استراتژیک قرارداد منعقد کرده است.

وی در خصوص فعالیت شعب خارج از کشور بانک سپه گفت: خوشبختانه شعب خارج از کشور بانک سپه بعد از رفع تحریم‌ها به نقطه ارایه خدمات مطلوب رسیده‌اند.

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه همه همکاران بانک باید به سازمان خود تعلق خاطر داشته باشند، افزود: باید به سازمان خود عشق بورزیم و به دنبال منافع بانک باشیم.

رییس هیات‌مدیره با اشاره به اینکه فرهنگ بازاریابی باید در همه ارکان بانک نهادینه شود، تصریح‌کرد: با توجه به اینکه هر استان و منطقه در بازاریابی فرهنگ و اقلیم خاص خودش را دارد بنابراین باید بازاریابی متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگی آن منطقه باشد.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم بانک سپه سازمانی پویا در عرصه رسالت‌های اجتماعی و مورد اعتماد و توجه دولت باشد باید تصویر خوب، شفاف و توام با سلامت و درستکاری از آن ارائه کنیم.

چقازردی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همکاران از درون بانک سپه تنها درستکاری و سلامت به چشم می‌خورد.

مدیرعامل بانک سپه درخصوص ارزش‌های بنیادین در بانک سپه افزود: نظم و انضباط، تکریم و رعایت منافع مشتریان از ارزش‌های بنیادین بانک سپه است که باید در بحث بازاریابی از آن بهره‌مند شویم.

وی گفت: امیدوارم خادمان خوبی برای نظام و همچنین بانک بزرگ سپه باشیم.

به گزارش ایسنا، پنل‌های مطرح شده در سمینار آموزشی بازاریابی حرفه‌ای در خصوص آشنایی با بازار سرمایه، آشنایی با نهادهای اجرایی بازار سرمایه، آشنایی با ابزارهای تامین مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و راهکارهای ایجاد تعامل بانک و کسب و کارهای بازار سرمایه بود.

همچنین سخنرانان این مراسم هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس، فلاح مدیرمطالعات اقتصادی و سنجش ریسک شرکت بورس کالا، حسینی مدیرعامل شرکت بورس انرژی، مروج مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، نعمتی معاون مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید و عنایت مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سپه بودند.