راه اندازی سامانه اخذ کد فراگیر اتباع خارجی در بانک ملی

تاریخ انتشار : 1395/10/12

مشروح خبر

به گزارش ایرنا، بااجرای این طرح ارایه خدمات بانکی به اتباع بیگانه تسهیل می شود و از امنیت و سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد.
براساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به منظور شناسایی اتباع بیگانه، سامانه اخذ کد فراگیر برای اتباع خارجی از سال 1391 در دستور کار اداره کل مبارزه با پولشویی بانک ملی ایران قرار گرفته است.
تا پیش از این تاریخ، شعب به منظور اخذ کد فراگیر برای متقاضیان اتباع بیگانه ابتدا تقاضا‌های اینگونه مشتریان را دریافت و فرم‌های مربوطه و جدول اطلاعات اشخاص حقیقی را در قالب فایل اکسل (Excel) تکمیل و به ادارات امور متبوع ارسال می‌کردند.
با اجرای این طرح واحدها می‌توانند با بالاترین سطح امنیت دسترسی و در کوتاه‌ترین زمان کدهای فراگیر را اخذ و روند ارایه خدمت بانکی را به این گونه مشتریان تسهیل کنند.
اجرای این طرح با هدف تسریع در اخذ کد فراگیر برای اتباع بیگانه، کاهش هزینه‌های اداری مترتب، کاهش خطاهای نیروی انسانی، کاهش مکاتبات زاید اداری و … صورت گرفته و در آینده نزدیک در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

** تعویض تجارت کارت تا پایان دی ماه رایگان است
بانک تجارت اعلام کرد، مشتریانی که تاکنون تجارت کارت قدیمی خود را تعویض نکرده اند، می‌توانند تا پایان دی ماه جاری کارت های خود را به طور رایگان تعویض کنند.
با توجه به برنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای استانداردسازی خدمات کارتی شبکه شتاب، بانک تجارت از تیرماه امسال برنامه تعویض تجارت کارت های قدیمی و صدور کارتهای جدید (دارای BIN2) را در دستور کار قرار داد.
با توجه به اتمام مهلت تعویض کارت، اکنون تجارت کارت های قدیمی (دارای BIN1) غیرفعال شده است و مشتریانی که تا کنون تجارت کارت قدیم خود را تعویض نکرده اند، باید به شعب مراجعه و کارت خود را تعویض کنند.