شرایط نظام بانکی بعد از برجام بهبود یافت

تاریخ انتشار : 1396/02/23

مشروح خبر


به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، ولی‎الله سیف در واکنش به مواضع نامزدهای منتقد دولت که به استناد حرف‎های او دستاورد اقتصادی برجام برای کشور را هیچ می‎خوانند؛ به خبرآنلاین گفت: زمانی که دستاورد برجام را هیچ توصیف کردم در واشنگتن بودم و باید با تمام توان مطالبه‎گری می‎کردم تا آثار مثبتی را که از برجام انتظار داشتیم به حداکثر می‎رساندیم.
وی افزود: من آن روز خطاب به طرف اصلی مذاکره و آمریکایی ها این حرف را زدم. الان شرایط نظام بانکی کشور با شرایط قبل از برجام به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دستاوردهای بسیار بزرگی بعد از اجرای برجام برای کشور حاصل شده است، منتها ما از طرف‎های غربی مطالبه داریم و آن مطالبات را پیگیری می کنیم.
وی با اشاره به دستاوردهای اجرای برجام در حوزه پولی و بانکی گفت: حجم ال سی، سوئیفت و امثالهم و بخشی از تجارت خارجی که قبلا در شبکه صرافی انجام می‎شد؛ امروز در نظام بانکی انجام می‎شود. اینها تفاوت‌های بزرگی است که اتفاق افتاده است.
رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: امروز تعبیر برخی نامزدها و حامیان آنها به اینکه می‎گویند بعد از اجرای برجام هیچ اتفاقی نیفتاده است حتما نقض غرض است و اهداف سیاسی دارند.