تقویت توانایی دفاع سایبری بانک‌ها به دنبال حملات گسترده باج افزاری

تاریخ انتشار : 1396/02/27

مشروح خبر

به گزارش ایتنا از مهر به نقل از رویترز، افزایش استفاده از ابزار جاسوسی برای سرقت اطلاعات کاربران و موفقیت باج افزار WannaCry نگرانی در میان مدیران بانک‌ها در مورد تبعات حمله این باج افزار به شبکه های رایانه ای بانک ها را افزایش داده است.

باج افزار WannaCry توانسته به صدها هزار رایانه در ۱۰۴ کشور جهان نفوذ کند و با قفل کردن فایل ها و اطلاعات رایانه های شخصی از مالکان آنها طلب دریافت پول کند.

WannaCry موجب توقف خط تولید کارخانه های رنو و نیسان در اروپا و اختلال در انجام عمل های جراحی در بیمارستان های انگلیس شده است.

بسیاری از رایانه های آلوده شده به WannaCry روسی هستند و بانک مرکزی روسیه می گوید WannaCry به طور انبوه به سمت بانک های روسیه ارسال شده، اما این حمله ناموفق بوده است.

Sberbank یکی از بانک های روسیه می گوید باج افزار یاد شده نتوانسته به رایانه های آن نفوذ کند، با این حال برای مقابله با خطرات احتمالی وضعیت اضطراری در بالاترین سطح خود اعلام شده است.

روسیه در برابر حملات سایبری آسیب پذیری بالایی دارد، زیرا بسیاری از سازمان ها در این کشور از فناوری های قدیمی و منسوخ استفاده می کنند.

از سوی دیگر بانک های زیادی در اروپا هم می گویند برای مقابله با باج افزار WannaCry اقداماتی انجام داده اند که از جمله آنها می توان به تهیه نسخه پشتیبان از تمامی داده ها با سرعت و دقت بیشتر، نصب وصله های امنیتی نرم افزارهای مورد استفاده و ارتقای ابزار امنیتی موجود اشاره کرد.