بانک مخصوص پرداخت‌های الکترونیک افتتاح شد

تاریخ انتشار : 1396/03/02

مشروح خبر


به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، این بانک قصد دارد تعداد شعبات خود را تا 31 شعبه و 3000 مرکز خدمات به مشتری در سال جاری گسترش دهد.
بانک پیمنت در فاز اول تنها به مشتریان خاصی که دارای دعوتنامه از این بانک هستند خدمات ارائه می دهد و قصد دارد طی دو سال آینده 400 کرور روپیه برای ساخت شبکه بانکی در سراسر کشور سرمایه گذاری کند.
هدف این بانک ارائه خدمات به 500 میلیون مشتری تا سال 2020 است.
به گفته ویجی شخار شارما مدیر عامل بانک پیمنت " ما فاز ابتدایی خدمات خود را در شهرهای دارای مترو آغاز کردیم و و فاز دوم در 3 ماه آینده افتتاح خواهد شد". این بانک انتظار دارد در 12 ماه آینده بین 125 تا 150 کرور روپیه از سوی مشتریانش کسب درآمد کند.
بانک پیمنت حسابهایی با بالانس صفر ارائه خواهد داد و همه نوع معاملاتی از جمله سرویس پرداخت فوری، نقل و انتقال الکترونیکی وجوه در سطح ملی را انجام خواهد داد و همچنین در این بانک تسویه ناخالص آنی رایگان خواهد بود.
برای حسابهای پس انداز، این بانک 4% بهره سالانه در نظر گرفته است که این مبلغ در مقایسه با بانک رقیب آن «ایرتل پیمنت بانک» که 7 درصد است مبلغ بسیار پایین تری است. بانک پی تی ام پیمنت خدمات حساب جاری خود را به میلیونها فروشنده ارائه می دهد همچنین این بانک یک تخفیف نقدی 250 روپیه ای نیز برای یک میلیون نفر اول مشتریانی که سپرده آنان به 25 هزار روپیه می رسد در نظر گرفته است.
با توجه به گفته های شارما مدیر عامل بانک پیمنت، مجانی بودن تسویه ناخالص آنی باعث می شود کیف پول الکترونیکی این بانک برای مشتریان بسیار مورد توجه باشد، او گفت این بهترین گزاره ارزشی است که این بانک ارائه می دهد.
این بانک کارت های بدهی با هزینه سالانه 100 روپیه با همکاری شرکت «روپی» صادر می کند. آقای شارما یکی از 11 نفر دارندگان مجوز تاسیس بانک های الکترونیک است و سرمایه گذاری شخصی او از کل سرمایه 112 کرور روپیه بوده است.
به نوشته بانکداری الکترونیک، به گفته آقای شارما این بانک فرصتی برای ایجاد یک مدل جدید بانکداری در جهان است. ما مفتخریم که مشتریانمان با خیال آسوده بر روی اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کنند و این امر باعث رونق در کشور شود. هیچ یک از سپرده های ما تبدیل به دارایی های پر خطر نمی شوند. این بانک اعلام کرد که تمام حسابهای کیف پول فعال، وارد اپلیکیشن پیمنت بانک خواهند شد.