ماموریت لاریجانی به کمیسیون اصل 90 ؛پیگیری مشکلات سپرده گذاران کاسپین و آرمان

تاریخ انتشار : 1396/03/17

مشروح خبر


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجید کیانپور در جلسه علنی روز سه ‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای گفت:قوانین بانکی باید اصلاح شود، زیرا در سه هفته گذشته موسسه آرمان در سه استان لرستان، خوزستان و مرکزی مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد:‌ در استان لرستان تکلیف سپرده مردم بالغ بر بیش از 550 میلیارد تومان معلوم نیست که در کجا است، موضوعی که این شائبه را ایجاد کرده که چگونه سهام داران موسسه آرمان مجوزهای لازم را گرفتند.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس یادآور شد: لازم است این موضوع از طریق کمیسیون اصل 90 رسیدگی شود. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز باید پاسخگوی مردم باشد که تاکنون هیچ مسئولی پاسخگو نبوده است.
کیانپور تصریح کرد: معلوم نیست سپرده ها کجاست، وضعیت به گونه ای است که دژ جلوی ادارات گذاشته‌اند و از پاسخگویی به مردم خودداری می شود.
وی گفت: حداقل کار این است که سهامداران و مدیران موسسه آرمان ممنوع الخروج و اموال آنها توقیف شوند، تا وضعیت سپرده های مردم روشن شود که معلوم نیست کجاست.
علی لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: چند موسسه اعتباری هستند که اشکال ها و اختلالاتی داشته از جمله موسسه آرمان که بانک مرکزی و قوه قضائیه نیز ورود کرده است. انتظار می رود برای آینده کمیسیون اقتصادی در بازنگری قوانین بانکی تمهیدات لازم را بیندیشند تا شاهد بروز اینگونه اتفاقات نباشیم.
وی با بیان این که بانک مرکزی و قوه قضائیه و وزارت اقتصاد پیگیر این موضوع هستند، اظهارکرد: کمیسیون اصل 90 نیز این موضوع را پیگیری کند تا حقوق افراد ضایع نشود.
به گزارش ایرنا، تعدادی از سپرده گذاران موسسه های کاسپین و آرمان امروز برای چندمین بار مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار حل مشکلات این موسسه ها و بازگرداندن سپرده های خود شدند.
این افراد در روزهای گذشته نیز تجمعات دیگری در برابر بانک مرکزی و شعب این موسسه در برخی از شهرها داشتند.