مجمع عمومی هشت بانک پس از اخذ تایید صورت های مالی برگزار شد

تاریخ انتشار : 1396/05/04

مشروح خبر


به گزارش سه شنبه تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسه های اعتباری بانک مرکزی گفت: این بانک ها، صورت های مالی نمونه بانک مرکزی را ارائه کردند و پس از بررسی در بانک مرکزی، مجامع آنها برگزار شد.
«عباس کمرئی» تاکید کرد برگزاری مجامع تعداد دیگری از بانک ها که صورت های مالی نمونه را ارائه کرده اند نیز در دست بررسی است.
وی افزود: از بانک های دیگر نیز می خواهیم هرچه زودتر نسبت به تهیه و ارسال صورت های مالی نمونه بانک مرکزی اقدام کنند.
یکی از پیش‌شرط‌های ورود بانک‌ها به عرصه بین‌الملل، انطباق هرچه بیشتر صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی با استاندارد بین المللی گزارشگری مالی «آی.اف.آر.اس- IFRS» است.
اواخر سال 1394 پس از اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و لغو تحریم‌های بین‌المللی، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست صورت‌های مالی خود را مطابق نمونه ارسالی بانک مرکزی تهیه و تنظیم کنند.
بانک مرکزی اواخر پارسال صورت های مالی نمونه خود را براساس بازخوردهای دریافتی از بانک ها و موسسه های اعتباری و نیز بررسی کارشناسان حوزه نظارتی، بازنگری و ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، هدف استانداردهای جدید گزارشگری موسوم به «آی.اف.آر.اس» (IFRS) تهیه صورت‌های مالی شرکت‌های سهامی در قالب یک استاندارد جهانی است.
رییس سازمان حسابرسی کشور ششم بهمن ماه 1395 گفت: الزام به افشای گسترده ای در استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی وجود دارد، بنابراین اطلاعات بیشتری درباره صورت های مالی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و موجب افزایش شفافیت در بازارهای مالی و در نهایت در اقتصاد داخلی می شود.
وی تاکید کرد «طبق استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی همه اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران و اعضای هیات مدیره در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرد که احتمال زیادی می رود این موضوع به کاهش پیشامدهایی مانند دریافت حقوق های نامتعارف منجر شود».