نماینده اردکان در مجلس: 90درصد تامین منابع مالی از طریق نظام بانکی است

تاریخ انتشار : 1396/08/17

مشروح خبر

به گزارش روز چهارشنبه دفتر اطلاع رسانی محمدرضا تابش ، وی در دیدار مسئولان شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد افزود: 1.5 تا 2 درصد رشد اقتصادی بر اساس برآوردها، وابسته به کارآمدی نظام بانکی است.
وی اظهار کرد: کافی نبودن سرمایه که ریسک سرمایه گذاری را بالا می برد از جمله ایراد بانک های کشور است و شرط حل برخی مشکل و ایراد نظام بانکداری فعلی را کاهش مطالبات معوق و نیز خروج از برخی بنگاه داری ها دانست.
عضو شورای عالی پول و اعتبار در باره مشکلات اخیر موسسه های اعتباری و پرداخت کند سپرده افراد سپرده گذاران یادآور شد: ارزش گذاری دارایی ها بعضا بر اساس استاندارد های علمی و فنی انجام شده است که بهره ها، جرائم و سود بانک ها را در ترازنامه به صورت کاغذی بالا می برد، اما در عمل سودی عاید سهامداران نمی شود.
نماینده مردم اردکان گفت: بانک ها در شناسایی واحدهای سودده و نظارت بر اجرای پروژه های مشارکتی مشکل دارند، باید دقت بیشتری کنند و سعی شود، از طرح هایی حمایت شود که زنجیره ارزش افزوده را تکمیل کند یا به نوسازی و افزایش کمیت و کیفیت تولید کمک کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد 16 درصدی تسهیلات پرداختی در 6 ماهه اول سال 96 عنوان کرد: 63.8 درصد تسهیلات پرداختی نظام بانکی کشور صرف سرمایه در گردش شده است.
تابش با اشاره به تاسیس بانک مهر ایران با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه اظهار امیدواری کرد که با هدف گذاری و نظارت دقیق، در گسترش توسعه اجتماعی و کمک به امور آموزشی، زیست محیطی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از جوانان، موفق عمل شود.
همچنین محمدحسین نعمتی، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد در این دیدار گزارشی از فعالییت های این نهاد مالی ارائه و برای حل برخی مشکلات از نماینده مردم اردکان در مجلس درخواست کمک کرد.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت،چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.