برخی چالش‌های نظام بانکی رانمی‌توان بازگو کرد

تاریخ انتشار : 1396/09/25

مشروح خبر


برخی چالش‌های نظام بانکی رانمی‌توان بازگو کردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری در دومین کنفرانس اقتصاد ملی در سالن همایش رایزن اظهار کرد: هیچ کدام از این چالش ها صرفا به حوزه اقتصاد مرتبط نیستند، بلکه چالش های پیش رو، تمامی موضوعات کشور رادرگیر کرده است، این در حالی است که برخی از این چالش ها قدیمی هستند.

وی ادامه داد: تورم یکی از مشکلات پیش روی اقتصاد کشور است که اتفاقا بسیار قدیمی است و باید با ابعاد خود به آن پرداخت، به این معنا که چالش هایی نظیر آب، دیگر یک موضوع ساده نیست که در حوزه دو وزارتخانه نیرو و کشاورزی باشد، بلکه نهادهای امنیتی و وزارت کشور نیز درگیر آن هستند، این در حالی است که محیط زیست دیگر یک موضوع فانتزی نیست؛ بلکه تالابهایی در سراسر کشور خشک شده اند که تبدیل به تهدیدکننده های حیات شده اند.

معاوت اول رییس جمهور یادآورشد: پیش از انقلاب تا کنون کلید واژه های همچون رشد اقتصادی و یا رشد اقتصادی شتابان در طول تاریخ تکرار شده است اما علی رغم همه تکرارها همچنان مهمترین دغدغه مردم و مسوولان مسائل اقتصادی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ایران همانند دیگر کشورها به توسعه صنعتی نرسیده است، پاسخ داد: ایران در سیاست گذاری ضعف دارد و یکی امر یکی از اصلی ترین عواملی است که باعث عقب ماندگی ایران شده است.

در حال تکمیل /