بهار 97 زمان ادغام تعاونی های «ثامن» و «مهر اقتصاد» در بانک انصار

تاریخ انتشار : 1396/12/21

مشروح خبر


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «فرشاد حیدری» روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه با توجه به اهتمام بانک مرکزی برای ساماندهی موسسه های فاقد مجوز از نظام پولی کشور، بحث ادغام تعاونی ثامن و بانک مهر اقتصاد به کجا رسید؟ اظهارداشت: ایجاد بانک ها برای ثبات مالی بیشتر و سلامت بهتر دنبال می شود و از این رو هرگونه ادغام و تغییری با این رویکرد است.
وی اظهراداشت: براساس توافقی که با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت امور اقتصاد و دارایی داشتیم قرار شده تعاونی ثامن و مهر اقتصاد در بانک انصار ادغام شوند تا بانک قوی تر و جامع تر با رویکرد خدمات رسانی به کارکنان نیروهای مسلح، سپرده گذاران و سهامداران ایجاد شود.
حیدری تاکید کرد: این توافق انجام شده و درحال مراحل اجرایی آن هستیم و بهار سال آینده این ادغام انجام می شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا مبنی بر اینکه خردادماه امسال که خبر ادغام ثامن در موسسه کوثر مطرح شده با هجوم سپرده گذاران مواجه بودیم اکنون چه اطمینانی به مردم در این زمینه می دهید؟ گفت: آنچه انجام می شود تحت نظارت بانک مرکزی است و سپرده گذاران آسوده خاطر باشند زیرا این ادغام با تدبیر بانک مرکزی انجام می شود تا بانک سالم تری روی کارآید و این به نفع همه سهامداران و سپرده گذاران خواهد بود و جای هیچ نگرانی نیست.