جریمه یک میلیارد دلاری برای چهارمین بانک بزرگ آمریکا

تاریخ انتشار : 1397/02/02

مشروح خبر

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، ولز فارگو، چهارمین بانک بزرگ آمریکا از سوی اداره حفاظت مالی مصرف کننده و اداره تنظیم ارز این کشور به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه محکوم شد.

جریمه یک میلیارد دلاری برای چهارمین بانک بزرگ آمریکا

در همین حال این جریمه اعلام شده از سوی دو مرجع بزرگ بانکی آمریکا حاکی از تبلیغات دروغین ولز فارگو برای اعطاء وام با نرخ بهره غیر واقعی برای وام ها و نیز تحمیل بیمه به مشتریانی که وام خودرو دریافت کرده اند دارد که منجر به انباشت سود هنگفت برای ولز فارگو شده است.

در مورد پرونده وام خودروهای اعطاء شده از سوی ولزفارگو، این بانک بیمه غیر ضروری بر روی صدها هزار وام گیرنده که پیش از این بیمه برای خودرو خود داشته اند، تحمیل کرده و زمانی که مشتریان نسبت به این موضوع اشاره می کردند، ولزفارگو از استراد وجه خودداری می کرد.

بر همین اساس، اداره تنظیم ارز آمریکا جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری را بر این بانک اعمال کرد و اداره حفاظت مالی مصرف کننده هم ۵۰۰ میلیون دلار، ولز فارگو را جریمه کرده است. بر پایه این گزارش، ولز فارگو اعلام کرد که جریمه ها منجر به کاهش درآمد سه ماه نخست امسال آن تا ۸۰۰ میلیون دلار یا معادل ۰.۱۶ درصد از هر سهم به ۴.۷ میلیارد دلار شده است.