سامانه ثبت درخواست هاي ارزي تا 10روز آينده راه اندازي مي شود

تاریخ انتشار : 1397/04/10

تهران- ايرنا- معاونت توسعه مديريت و امور پشتيباني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان فناوري اطلاعات ايران و سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور درباره راه اندازي سامانه ثبت و تاييد درخواست هاي ارزي محصولات و خدمات نرم افزاري تا 10روز آينده توافق کردند.

به گزارش عصر شنبه سازمان فناوري اطلاعات ايران، اين سامانه براي آسان سازي و شتاب بخشي، کنترل و پايش، پاسخگويي و فرآيند مربوط به تاييد و تشخيص تا رفع تعهد ارزي ايجاد مي شود تا متقاضيان درخواست هاي ارزي در زمينه محصولات و خدمات نرم افزاري از طريق اين سامانه درخواست هاي خود را ارايه کنند.
اين متقاضيان شامل شرکت هاي فعال در حوزه فناوري اطلاعات از جمله شرکت هاي نوپا (استارت آپ) و اپراتورها مي شود.
گروه هاي مختلف کارشناسي، فرآيند ثبت و تاييد درخواست ها را بر اساس مبلغ درخواستي بررسي و نتيجه آن را به بانک مرکزي و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام مي کنند که در تارنماي آن قابل مشاهده خواهد بود.
رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران درباره اين نشست گفت: راه اندازي سامانه فرآيند ثبت و تاييد درخواست هاي ارزي محصولات و خدمات نرم افزاري به سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور واگذار شده است.
رسول سراييان افزود: اين سامانه مي تواند مشکلات متقاضيان ارزي در حوزه محصولات و خدمات نرم افزاري را برطرف کند.
به گفته وي، واگذاري کار به سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور با هدف واگذاري امور به بخش خصوصي صورت گرفته است.
معاون توسعه مديريت و امور پشتيباني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز در اين نشست، اصلي ترين اهداف راه اندازي سامانه را ايجاد شفافيت در تخصيص ارز و تدوين سازوکار آن عنوان کرد.
مهدي راسخ افزود: در چارچوب اين سامانه، فعالان حوزه فناوري اطلاعات و شرکت هاي نوپا مي توانند امور ارزي خود را پيگيري کنند.
همچنين رييس سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور تاکيد کرد تعداد قابل ملاحظه اي از شرکت هاي عضو اين سازمان متقاضي ارز به شمار مي روند.
محمدباقر اثني عشري گفت: شرکت هاي نرم افزاري مدت زيادي است که با مشکلات فراواني در اين بخش روبرو بوده اند که راه اندازي اين سامانه گام بزرگي در برطرف کردن اين مشکلات محسوب مي شود.
اين سامانه به گونه اي طراحي شده که پس از تخصيص ارز، فرآيند مصرف و کاربرد آن نيز به طور شفاف و روشن، قابل رصد و پايش است.