دستيابي به نرخ رشد سرمايه‌گذاري 4.1 درصدي در سال 1396

تاریخ انتشار : 1397/04/23

تهران-ايرنا- رييس کل بانک مرکزي از دستيابي به نرخ رشد اقتصادي 7.3 درصدي و ارزش افزوده مثبت تمام گروه‌ها وسرمايه‌گذاري 4.1 درصدي در سال 1396 خبر داد.

به گزارش روز جمعه پايگاه اطلاع رساني دولت، ولي الله سيف اظهار کرد: مخالفان وکساني که منافعشان با اقدامات اصلاحي بانک‌ مرکزي به خطر ميافتد طرفدار تغيير اينجانب هستند و در اين خصوص جوسازي و شايعه پراکني مي‌کنند.
وي ادامه داد: البته از نظر اينجانب فرقي نمي کند که ماموريت در چه زماني خاتمه مي يابد؛ آنچه براي ما مهم است اين است که با جديت تمام از هيچ کوششي براي انجام وظايف و امور محوله دريغ نورزيم.
رييس کل بانک مرکزي تاکيد کرد: رانت‌خواران و قانون‌شکناني که با جديت و قاطعيت بانک مرکزي مواجه شده اند، از اين شرايط راضي نبودند و نيستند و بنابراين سعي مي‌کنند تمام مسيرهاي ممکن را بي آزمايند تا شايد راهي بيابند و به مقصود خود برسند. 
رييس بانک مرکزي تصريح کرد: عزم راسخ داريم که تا آخرين لحظه به حول و قوه الهي و بدون ترس و نگراني بايستيم و مسير درست خودمان را پيش ببريم.
سيف توضيح داد: واقعيت مهمي که غالبا آگاهانه يا از روي ناآگاهي ناديده گرفته مي شود درجه استقلال بانک مرکزي در نظام اقتصادي کشور و نيز حيطه اختيارات اين بانک در نظام پولي و بانکي به ويژه در بعد نظارت بر بانکها در مقايسه با موقعيت بانک مرکزي در اغلب کشورهاست که مستقيما بر اثربخشي بانک مرکزي موثر است. در اين شرايط حداقل انتظار از اصحاب رسانه و تحليل گران مستقل اين است که به اصل منطقي سنجش عملکرد متناسب با اختيارات، توجه حرفه اي داشته باشند.