بررسي طرح جامع بانکداري در دستور کار مجلس

تاریخ انتشار : 1397/04/26

طرح جامع بانکداري جمهوري اسلامي ايران به زودي در کميسيون اقتصادي مجلس بررسي خواهد شد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما، با اعلام اين خبر گفت: کار بررسي اين طرح از اوسط مرداد در کميسيون اقتصادي مجلس آغاز مي شود و پيش بيني مي شود نيمه دوم امسال اين طرح، به صحن علني مجلس برود.

محمد حسين حسين زاده بحريني در پاسخ به اين سئوال که طرح جامع بانکداري همان لايحه اصلاح نظام بانکي کشور است گفت : در سال 90 لايحه اي با هدف اصلاح قانون بانک مرکزي و اصلاح قانون نظام بانکي کشور به مجلس فرستاده شده که اين طرح به دليل تحريم ها مسکوت ماند. سال گذشته نيز دولت لايحه اي با عنوان اصلاح نظام بانکي به مجلس فرستاد که بخشي از لوايح دوقلوو بود.

وي بابيان اينکه در مجلس آيين نامه اي داريم که به ما اجازه مي دهد اگر با موضوع واحدي چند لايحه وطرح وجود داشته باشد مي توان آنها را درهم ادغام و تبديل به يک طرح مشترک کرد گفت: در اين باره نيز چون چند لايحه با موضوع واحد وجود داشت ما اين لايحه ها را درهم ادغام و آن را در قالب طرح جامع بانکداري در نظام جمهوري اسلامي ارائه کرده ايم.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اين طرح شامل اصلاح قانون بانک مرکزي و اصلاح قانون نظام بانکي کشور است گفت: افزايش قدرت و اقتدار بانک مرکزي و گسترده تر شدن دامنه نظارت درون سازماني بانک ها از مهمترين محورهاي طرح جامعه بانکداري در ايران است.