واگذاري بنگاه هاي اقتصادي نيروهاي مسلح کليد خورد

تاریخ انتشار : 1397/04/27

رييس سازمان خصوصي سازي اعلام کرد: هفته گذشته جلسه اي با وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره واگذاري بنگاه هاي اقتصادي داشتيم که اقدام هاي اجرايي آن در چند ماه آينده آغاز مي شود.

«ميرعلي اشرف عبدالله پوري حسيني» عصر سه شنبه در نشست خبري با موضوع «خصوصي سازي و آينده آن در ايران» در پاسخ به خبرنگار اقتصادي ايرنا گفت: بخشي از سهام بنگاه هاي اقتصادي نيروهاي مسلح متعلق به صندوق بازنشستگان است که سهم دولت يا وزارت دفاع نيست که آن را بفروشد. 
پوري حسيني ادامه داد: اقدام هاي سازمان خصوصي سازي درباره اين صندوق ها شامل اين موارد مي شود که صندوق ها بنگاهداري نکنند، به مرحله انتخاب مديران عامل وارد نشوند و در حد سهامداري باقي بمانند. 
وي اضافه کرد: اين خواسته هنوز به طور کامل محقق نشده است؛ البته سازمان خصوصي سازي نظارت مي کند که اين صندوق ها به حالت سهامداري برگردند. 
رييس سازمان خصوصي گفت: بجز صندوق هاي بازنشستگي، سهام برخي شرکت ها به طور کامل دولتي و مربوط به وزارت دفاع است. اين وزارتخانه فهرستي از اين شرکت ها را تهيه کرد که بخشي از آن را خودش مي فروشد و بقيه را به سازمان خصوصي سازي معرفي کرد. 
به گزارش ايرنا، آخرين روزهاي دي ماه 1396 وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به دستور مقام معظم رهبري درباره واگذاري بنگاه هاي اقتصادي اشاره کرد. 
«امير سرتيپ امير حاتمي» تاکيد کرد «مسووليت اين کار از طرف مقام معظم رهبري و فرمانده کل قوا به ستاد کل نيروهاي مسلح واگذار شده و ستاد کل در همه زيرمجموعه، اين موضوع را دنبال مي‌کند تا اين نيروها از کارهاي اقتصادي غيرمرتبط به هر دليل، خارج شوند.»