طرح«قانون جامع بانکداري» نهايي شد

تاریخ انتشار : 1397/05/07

رئيس کميته پولي و بانکي مجلس، از نهايي شدن طرح ۱۹۹ ماده‌اي «قانون جامع بانکداري جمهوري اسلامي ايران» در اين کميته و آغاز بررسي آن در صحن کميسيون اقتصادي خبر داد.

به گزارش بنکر (Banker)،حجت الاسلام محمدحسين حسين‌زاده بحريني رئيس کميته پولي و بانکي مجلس از نهايي شدن طرح «قانون جامع بانکداري جمهوري اسلامي ايران» در اين کميته خبر داد و به مهر اظهارداشت: از اين هفته، اين طرح ۱۹۹ ماده اي در صحن کميسيون اقتصادي مجلس بررسي خواهد شد.

وي افزود: تاکنون ۴ طرح و لايحه در خصوص اصلاح نظام بانکي کشور در کميسيون اقتصادي و کميته بانکي کميسيون مطرح بوده که عبارت است  از «طرح بانکداري جمهوري اسلامي ايران»، «طرح بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران»، «طرح تاسيس بانک توسعه جمهوري اسلامي ايران» و «لايحه اصلاح قانون پولي و بانکي کشور».

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: مجموع اين ۴ طرح و لايحه در کميته پولي و بانکي مجلس تجميع شده و با عنوان طرح «قانون جامع بانکداري جمهوري اسلامي ايران» تصويب شده و در کميسيون اقتصادي و در نهايت در صحن مجلس بررسي خواهد شد.

حسين زاده بحريني تاکيد کرد: بر اين اساس، اين طرح‌ها و لوايح به صورت جداگانه بررسي نخواهد شد و در نهايت يک طرح براي موضوع بانکداري کشور در مجلس تصويب خواهد شد.

وي در خصوص زمان نهايي شدن بررسي اين طرح در کميسيون اقتصادي و ارسال آن به صحن مجلس تصريح کرد: با توجه به حساسيت و مفصل بودن محتواي اين طرح، بررسي آن زمان‌بر است و مشخص نيست چه زماني به پايان مي‌رسد، اما تلاش ما اين است که با سرعت مناسبي اين کار انجام شود.