بدهي دولت ترامپ به رکورد ۷۶۹ ميليارد دلار مي رسد

تاریخ انتشار : 1397/05/10

بي تديبري هاي دولت ترامپ در ارتباط با قانون کاهش ماليات، بدهي ايالات متحده را به ۷۶۹ ميليارد دلار افزايش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ايبِنا به نقل از بلومبرگ انگليسي، وزارت خزانه داري آمريکا اعلام کرد دولت ايالات متحده بين ماه جولاي و سپتامبر سال جاري ميلادي بايد در مجموع ۳۲۹ ميليارد دلار قرض کند. اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۸۹ ميليارد دلار ثبت شده، حاکي از رشد ۷۴ درصدي دارد.

دولت آمريکا بين ماه اکتبر تا پايان سال ۲۰۱۸ ميلادي هم نياز به ۴۴۰ ميليارد دلار وام ديگر خواهد بود که در مجموع بدهي اين کشور به ۷۶۹ ميليارد دلار مي رسد که بالاترين ميزان بدهي ايالات متحده از سال ۲۰۰۸ ميلادي به بعد محسوب مي شود.

همچنين در آن زمان، دولت اوبا رييس جمهور وقت با بحران مالي جهان و رکود شديد اقتصادي دست و پنجه نرم مي کرد و ميزان بدهي آمريکا بين جولاي و سپتامبر به ۱.۱ تريليون دلار رسيد. بر اساس اعلام دولت ترامپ در اوايل ماه جولاي، کسري بودجه آمريکا در مجموع ۸۹۰ ميليارد دلار خواهد بود که ۱۷ ميليارد دلار بيشتر از برآورده هاي اوليه است و به طرز معناداري بيشتر از پيش بيني اداره بوجه کنگره اي آمريکا که رقم ۷۹۳ ميليارد دلار بوده، است.

انتظار مي رود کسري بودجه به ۱.۱ تريليون دلار در سال ۲۰۱۹ميلادي افزايش پيدا کند و تا سال ۲۰۲۱ ميلادي باقي بماند و بعد از آن روند نزولي به خود گيرد. منتقدين ترامپ مي گويند: کسري بودجه سر به فلک کشيده نتيجه ۱.۵ ميليارد دلار کاهش در ماليات است که سال گذشته ترامپ با فشار به کنگره قانون آن را تصويب کرد.

مخالفين ترامپ مي گويند: با توجه به نرخ بيکاري پايين و رشد اقتصادي قوي، کاهش قابل توجه ماليات منجر به افزايش کسري بودجه مي شود و فدرال رزرو را مجبور به بالا بردن نرخ بهره به منظور کنترل تورم مي کند.

البته اقدامات پيشگيرانه دولت مي تواند رشد اقتصادي را رونق، درآمد دولت را افزايش و کسري بودجه را کاهش دهد. همچنين وزارت بازرگاني آمريکا اعلام کرد ميزان صادرات اين کشور در سه ماه دوم ۴.۱ درصد رشد داشته و بالاترين نرخ رشد را از سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ ميلادي که رقم ۵.۲ درصد بوده را تجربه کرده است. بر پايه اين گزارش، وزارت خزانه داري آمريکا ۳۲۹ ميليارد دلار اسکناس به منظور تامين منابع مالي دولت منتشر خواهد کرد.

  •