روسيه خريد ارز خارجي را به نصف کاهش داد

تاریخ انتشار : 1397/05/20

پس از اعمال بسته جديد تحريم ها از سوي آمريکا و سقوط ارزش روبل روسيه، اين کشور براي مقابله با اين شرايط، خريد ارزهاي خارجي (اکثرا دلار) را به نصف کاهش داد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، بانک مرکزي روسيه از روز چهارشنبه هفته گذشته که بسته جديد تحريم هاي آمريکا اعلام شد و به دنبال آن ارزش برابري روبل روسيه کاهش يافت، خريد ارز خارجي را به نصف کاهش داد و 8.4 ميليارد روبل (127 ميليون دلار) در روز ارز خارجي خريداري کرد.
اين در حالي است که وزارت دارايي روسيه پيشتر اعلام کرده بود که از روز هفتم اوت تا ششم ماه سپتامبر (16 مرداد تا 15 شهريور) روزانه معادل 16.7 ميليارد روبل ارز خارجي خريداري مي کند. 
ارزهاي خارجي در روسيه توسط بانک ها و صرافي ها خريداري مي شوند و افراد تنها با ارايه گذرنامه مي توانند ارزهاي خود را تبديل کنند، بنابراين وقتي دستور کاهش خريد صادر مي شود، صرافي ها يا بانک ها به تعداد محدود از هر فرد ارز خارجي دريافت مي کنند و اطلاعات دقيق افراد در زمان انتقال وجه ثبت مي شود.
به گزارش ايرنا، چهارشنبه هفته گذشته پس از اعلام بسته جديد تحريم هاي واشنگتن عليه مسکو، ارزش روبل روسيه در برابر دلار آمريکا و يورو سقوط کرد.
ارزش روبل روسيه در برابر دلار آمريکا و يورو روز پنجشنبه در صرافي هاي مسکو به پايين ترين حد خود نسبت به دوسال پيش (سال 2016 ميلادي) رسيد.
ارزش يک دلار آمريکا اکنون در اسبر بانک بزرگترين بانک فدراسيون روسيه به 68 روبل و 85 کوپک رسيده است.
اين در حالي است که يک دلار آمريکا حدود شش ماه پيش 58 روبل بود و در طول جام جهاني فوتبال در روسيه نيز به صورت ميانگين به 63 روبل رسيده بود.
روبل روسيه در برابر يورو نيز سقوط کرد و در زمان حاضر هر يورو را بايد معادل 78 روبل و 58 کوپک خريداري کرد.
وزارت خارجه آمريکا روز چهارشنبه هفته گذشته بسته جديد تحريم ها عليه روسيه را اعلام کرد که به بهانه دخالت روس ها در پرونده مسموميت 'سرگئي اسکريپال' جاسوس پيشين روس و دخترش در انگليس اعمال شده است.