شرط دو برابر شدن مبلغ يارانه‌هاي نقدي

تاریخ انتشار : 1397/05/29

رييس هيات تحقيق و تفحص از ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها شرط دو برابر شدن مبلغ يارانه‌هاي نقدي را اعلام کرد.

به گزارش بنکر (Banker)، جبار کوچکي نژاد با اشاره به تحقيق و تفحص از ستاد هدفمندسازي يارانه ها، به خانه ملت گفت: گزارش هيات تحقيق و تفحص در حال جمع بندي بود، اما برخي مسائل رخ داده  که به اين منظور نظارتي ميداني در حال انجام است، چرا که از سوي دولت به برخي شرکت ها پول پرداخت شده؛ اما ظاهرا زد و بندي در پرداخت ها صورت گرفته است.

رييس هيات تحقيق و تفحص از ستاد هدفمندسازي يارانه ها، افزود: تعدادي نيرو ماموريت پيدا کرده اند که در شرکت ها حضور يابند تا مشخص شود آيا پول در محل معين هزينه شده است يا خير.

وي با بيان اينکه در ماده ۸ قانون ستاد هدفمندي يارانه ها تاکيد شده که دولت مي تواند کمک بلاعوض به شرکت ها داشته باشد، ادامه داد: دولت به صورت بلاعوض به برخي شرکت ها کمک کرده و حتي به يک شرکت ۱۰ ميليارد تومان کمک بلاعوض داشته، اما بحث اصلي اين است که با توجه اينکه در يک استان به دو شرکت کمک کرده آيا اين کمک ضوابط داشته و يا زد و بند بوده است؟

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: يارانه ۴۵ هزار توماني در حال حاضر کاري براي خانوارها انجام نمي دهد، البته قيمت برخي محصولات همانند بنزين نيز طي سال هايي که مبلغ يارانه نقدي افزايش نيافته گران نشده است.

وي با بيان اينکه در تحقيق و تفحص مشخص مي شود که درآمد دولت از محل هدفمندي چقدر است، افزود: شرکت ملي نفت چندين هزار ميليارد تومان پول سازمان هدفمندسازي يارانه ها را پرداخت نکرده است که اگر اين پول ها پرداخت شود يقينا يارانه نقدي ۴۵ هزار توماني دو برابر مي شود.

رييس هيات تحقيق و تفحص از ستاد هدفمندسازي يارانه ها، تصريح کرد: اگر ۱۱۰ هزار ميليارد تومان ستاد هدفمندسازي يارانه ها از سوي شرکت ملي نفت پرداخت شود مي توان يارانه ها را دو برابر کرد.