کرباسيان از همراهي دولت دوازدهم بازماند

تاریخ انتشار : 1397/06/04

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با ادامه فعاليت مسعود کرباسيان در وزارت امور اقتصادي و دارايي مخالفت کردند و وي از همراهي دولت دوازدهم بازماند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، کرباسيان امروز - يکشنبه - 137 راي موافق استيضاح، 121راي مخالف استيضاح و دو راي ممتنع از مجموع 260 راي ماخوذه مجلس را کسب کرد و نمايندگان با راي خود با ادامه مسئوليت وي در وزارت امور اقتصادي و دارايي مخالفت کردند.
وي دومين وزير اقتصادي دولت دوازدهم است که از ادامه همکاري بازماند. مجلس 17 مرداد 97 علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي را استيضاح کرد.
تقاضاي استيضاح کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي 28 مرداد ماه با امضاي 33 نماينده در 17 محور در مجلس اعلام وصول شد. کرباسيان از ابتداي دولت دوازدهم مسئوليت وزارت امور اقتصادي و دارايي را برعهده داشت.
ناتواني در اداره امور اقتصادي کشور، عدم تدبير لازم در ساماندهي اقتصاد کشور، عدم توجه به اقتصاد مقاومتي، عدم نظارت مالي صحيح بر صحت جريان عمليات مبادلات اقتصادي کشور، عدم توانايي در شفاف سازي وسالم سازي اقتصاد کشور از محورهاي اين استيضاح بود.
عدم اعمال تکاليف قانوني در حوزه فعاليت‌هاي بانکي، عدم اجراي برنامه‌هاي اعلامي در زمان اخذ راي اعتماد از مجلس، عدم اجراي عادلانه نظام مالياتي به نحوي که بيشترين فشار مالياتي به واحدهاي توليدي و اقشار کم درآمد وارد مي‌شود ازديگر محورهاي استيضاح وزير امور اقتصادي و دارايي بود.