قيمت هفتگي نفت به طور چشمگيري افزايش يافت

تاریخ انتشار : 1397/06/24

 قيمت نفت در بازارهاي جهاني هفته گذشته رو به افزايش نهاد به شکلي که نفت برنت درياي شمال 1.6 درصد و وست تگزاس اينترمديت آمريکا 1.8 درصد رشد کرد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز انگليس، با اين حال، قيمت نفت برنت درياي شمال پس از آنکه در اوايل وقت ديروز به دليل هراس بازارها از اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران افزايش يافت، در پايان معاملات ديروز (جمعه) به دليل نگراني از وضع تعرفه بيشتر بر واردات کالا از چين کاهش پيدا کرد.
معامله گران به رويترز گفتند: افزايش قمت نفت در اوايل وقت ديروز به دليل اعلام برنامه آمريکا براي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران بود.
«فيل فلاين» تحليلگر شرکت تحقيقاتي «پرايس فيوچرز» واقع در شيکاگو گفت: اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران به معني کاهش صادرات نفت اين کشور است. 
قيمت نفت برنت درياي شمال در پايان معاملات بعد از ظهر ديروز بازار لندن با 9 سنت کاهش نسبت به روز پيش از آن به 78 دلار و 9 سنت در هر بشکه رسيد. قيمت نفت پايه اروپا چهارشنبه گذشته با ثبت رکورد 80 دلار و 13 سنت، بيشترين سطح از 22 مه (اول خرداد) را تجربه کرده بود. 
در مقابل، نفت غرب تگزاس در پايان معاملات بعد از ظهر ديروز بازار نايمکس آمريکا با 40 سنت افزايش نسبت به پنجشنبه گذشته به 68 دلار و 99 سنت در هر بشکه رسيد. پنجشنبه گذشته بهاي نفت خام وست تگزاس اينترمديت آمريکا 2.5 درصد کاهش يافته بود.
به گزارش ايرنا، دولت ترامپ پس از خروج از برجام در حالي سياست به صفر رساندن صادرات نفت ايران را دنبال مي کند که «حسين کاظم پور اردبيلي» نماينده جمهوري اسلامي ايران در هيات عامل سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) به تازگي به رويترز اعلام کرده است: «کمبود عرضه» نفت در بازارهاي جهاني به معناي آن است آمريکا قادر نخواهد بود به اهداف خود براي به صفر رساندن صادرات نفت ايران دست پيدا کند.
کاهش احتمالي نفت ايران در بازار، کاهش عرضه نفت ونزوئلا و موارد مشابه ديگر باعث شده بهاي آن به حدود 80 دلار در هر بشکه برسد.