همه نيازهاي ارزي خدماتي مردم از هفته آينده تامين مي شود

تاریخ انتشار : 1397/07/07

 مديرکل سياست ها و مقررات ارزي بانک مرکزي اعلام کرد: همه نيازهاي ارزي خدماتي از هفته آينده در تعداد بيشتري ازبانک ها بطور ويژه و بصورت حواله و اسکناس از طريق بانک مرکزي تامين خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي بانک مرکزي جمهوري اسلامي، «مهدي کسرايي پور» اضافه کرد: علاوه بر اين، تخصيص و تامين ارز کالاهاي اساسي و دارو از محل منابع بانک مرکزي و ساير کالاها از طريق سامانه نيما بدون وقفه ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، رئيس کل بانک مرکزي دوم شهريورماه بعد از نشست کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت که اگر در همين هفته تصميم هاي جديد ارزي درباره بازار ثانويه در دولت نهايي شود، درباره آن اطلاع رساني مي‌شود تا اين بازار با شفافيت بيشتري کار خود را ادامه دهد.
همتي افزود: دولت براي کنترل بازار تأمين کالاهاي اساسي و ضروري ارز 4200 توماني اختصاص داد که رقم آن تاکنون 13 ميليارد تومان بوده است.
همتي ادامه داد: حتي به تازگي در جلسه شوراي اقتصادي قواي سه‌گانه مصوب شد که از صندوق توسعه ملي نيز منابعي براي کنترل بازار اختصاص يابد.
رييس کل بانک مرکزي اظهار داشت: دولت مصمم است که نرخ کالاهاي اساسي، ضروري و دارو براي مردم افزايش نيابد و در خصوص بقيه کالاها اگر براساس خريدهاي اوليه انجام شده نرخ‌هاي در بازار نيز بايد طبق همين خريدها باشد.
وي افزود: البته کالاهاي اساسي و ضروري مردم به اندازه کافي وارد شده و ذخاير کافي براي بيش از يک سال در کشور وجود دارد؛ مشکلي در بازار اين کالاها وجود ندارد با اين حال مردم به تدريج نياز خود را خريداري کنند.
وي در عين حال، حجم ذخاير ارزي کشور را خوب توصيف کرد که همچنين در حال تقويت است.
به گفته همتي، در 2 ماه گذشته تقويت ذخاير ارزي کشور افزايش يافته و سعي شده از طريق بانک‌ها و صرافي‌ها منابع مورد لزوم مردم که بيشتر نيازهاي واقعي آنها بوده تامين شود.
وي، بازار ثانويه را براي کشور بسيار مهم دانست و گفت: بخش تجاري کشور در قالب اين بازار تأمين مي‌شود.
رئيس کل بانک مرکزي تاکيد کرد که بازار ثانويه بايد تقويت شود؛ البته گزارش‌هايي درباره حواشي اين بازار به بانک مرکزي ارائه شده که در حال بررسي و پيگيري هستيم.