ورود بيشتر بانک مرکزي به بازار غير رسمي ارز ضروري است

تاریخ انتشار : 1397/07/10

 اقتصاددانان شرکت کننده در سومين جلسه با رئيس کل بانک مرکزي بر ورود بيشتر اين نهاد به بازار غيررسمي ارز تاکيد کردند و خواستند تدابير لازم در عرضه ارز براي جلوگيري از التهابات مقطعي استفاده شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي بانک مرکزي، سومين جلسه عبدالناصر همتي رييس کل بانک مرکزي با اقتصاددانان عصر ديروز به ميزباني بانک مرکزي برگزار شد؛ در اين جلسه که ترکيبي از ديدگاه هاي مختلف اقتصادي در آن حضور داشتند، در ابتدا همتي مهمترين اقدام ها و تدابير بانک مرکزي در يک ماهه اخير را مطرح کرد.
سپس اقتصاددانان، پس از طرح موضوع هاي مختلف، ضرورت ديدگاه واحد اقتصادي و هماهنگي سياستي را واجد اهميت دانستند و بر يک صدايي در اقتصاد تاکيد کردند.
تداوم تدبيرهاي جاري براي مديريت شبکه عرضه ارز با هدف جلوگيري از التهابات مقطعي، ضرورت ريزش نرخ ارز غير رسمي، ورود بيشتر بانک مرکزي به بازار غير رسمي ارز، هماهنگي سياست هاي داخلي و خارجي، اهميت سامانه نيما و ضرورت رفع مشکلات آن و هدفمند کردن تخصيص ارز براي واردات، بررسي صادرات غير نفتي و آثار انتظاري آن و ضروت تقويت ذخاير ارزي از موضوع هاي مطرح شده در اين جلسه بود.
همچنين اقتصاددانان در اين جلسه موضوع هاي ديگري همچون «شرايط موجود بازار ارز، عوامل موثر بر آن و بازار پول و مساله نقدينگي» را مورد بررسي قرار داده و نظرات خود را مطرح کردند.
احمد توکلي، احمد مجتهد، تيمور رحماني، پويا جبل عاملي، احمد جلالي نائيني و حجت الاسلام يوسفي از جمله حاضران در اين نشست بودند؛ از اعضاي هيات عامل بانک مرکزي نيز محمد طالبي دبير کل، اکبر کميجاني قائم مقام و پيمان قرباني معاون اقتصادي بانک مرکزي همتي را در اين نشست همراهي کردند.