معاون اعتباری بانک پارسیان : تردیدی در بهره بردن از خدمات کانون نداریم

تاریخ انتشار : 1394/01/30

مشروح خبر


در این دیدار که به دعوت بانک پارسیان در محل ساختمان مرکزی آن بانک صورت گرفت، رییس شورای عالی پس از مقدمه کوتاهی درباره جایگاه کانون، ارایه گزارش چگونگی تشکیل کانون را به دبیرکل سپرد و وی با اشاره به دلایل شکل گیری این نهاد گفت: کانون بر اساس ماده 5 قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی و به منظور ایجاد ساختاری انتظامی مبتنی بر عدالت و اخلاق حرفه اي در امر مشاوره سرمایه گذاری، تشکیل شد.
علیرضا کریم زاده افزود : تشکیل کانون در شرایطی رقم خورد که مشاوران سرمایه گذاری با سلیقه های گوناگون و بدون ضوابط مشخص و یکسان به متقاضیان خدمات ارایه می دادند وگرچه تعداد زیادی از مشاوران توسط بانک صنعت و معدن شناسایی و به نوعی رتبه بندی شده بودند، اما در عمل فعالیت بخشی از سایر مشاوران که با بانک های دیگر همکاری داشتند فاقد نظام تشخیص صلاحیت و نظارت بر عملکرد بود.
کانون در حال حاضر این کمبود را جبران و نظام واحدی را برای ساماندهی و اعتبار دهی به خدمات مشاوران ایجاد کرده است. وی در تبیین اثربخشی فعالیت شرکت های مشاور عضو کانون در اجرای طرح ها گفت : با بررسی کارشناسانه طرح ها توسط مشاوران با صلاحیت، ریسک سرمایه گذاری کاهش می یابد.
سپس آقای عباس خسروانی معاون مدیر عامل در امور اعتباری بانک پارسیان استراتژی این بانک را که حرکت به سوی تبدیل شدن به بانک فرامنطقه ای و تمرکز بر بازارهای متوسط و خُرد است توضیح داد و گفت: سیاست بانک پارسیان با توجه به بازار پول، حرکت به سمت بازارهای کوچک است. در واقع سعی ما این است که به سمت تسهیلات خُرد برویم که ریسک کمتر و نقدینگی مستمر دارد. آنچه برای ما اهمیت دارد راندمان کار است و در این راه تردیدی در بهره بردن از خدمات کانون نداریم؛ همان گونه که پیش از این نیز طرح هایی را به شرکت های عضو این نهاد واگذار کرده ایم. علاوه بربررسی طرح ها، نظارت برمصرف منابع و همچنین مطالعه جامع بازار توسعه از خدماتی است که بانک در آینده در این موارد نیز از خدمات مشاوران بهره خواهد گرفت.
همچنین اقای بهزاد خواجه نصیری، مدیر اعتبارات بانک به چالش های پیش رو برای تثبیت فرهنگ استفاده از مشاور اشاره کرد و گفت: به دلیل هزینه مشاوره، نوعی مقاومت بین مشتریان برای استفاده از این خدمات وجود دارد که امیدواریم با دقت بالای مشاورین به خصوص در بخش مطالعات بازار، با از بین بردن این ذهنیت، استانداردهای کار نیز ارتقا یابد .
در ادامه خانم هما سادات گوشه رییس شورای عالی کانون، هدف های دو نهاد را نزدیک به هم دانست و گفت: اگر مثلث سرمایه گذار، مشاور و بانک زیر چتر کانون شکل بگیرد و فرهنگ استفاده از مشاور در سنجش طرح ها درونی شود، ما و شما به اهداف مشترک خود خواهیم رسید. وی تصریح کرد کانون تلاش دارد با ارایه آموزش ها و ارتقاء و استاندارد سازی، شرایطی فراهم آورد تا سیستم بانکی اعضای کانون را به عنوان مشاوران متخصص و امین خود بشناسد.
بر همین مبنا مقرر شد، با ادامه گفتگو و یافتن زمینه های کاری مشترک ،دو طرف به سمت انعقاد تفاهم نامه همکاری پیش روند.