دیدار مسئولان و کارشناسان کانون از کارخانجات گروه صنعتی شیشه و بلور کاوه

تاریخ انتشار : 1394/03/03

مشروح خبر


در نشست توجیهی پیش از بازدید که با حضور آقایان محمود عسگریان مدیر تولید این گروه صنعتی ، امیرشروان مظاهری عضو هیأت مدیره و مدیر پروژه متانول کاوه، روشنی از مدیران گروه صنعتی و خانم هما سادات گوشه و آقایان محمدرضا کمانی ، علیرضا کریم زاده، ، امیر حسین پور، رئیس و اعضای شورای عالی کانون برگزار شد، آقای عسگریان به تشریح فرآیند کاری گروه صنعتی مزبور و نقش شرکت پترو کاوه در پیشبرد اهداف این گروه اشاره کرد و گفت: پتروکاوه افق یکی از شرکت های وابسته به مجموعه شیشه کاوه است که نیروی انسانی این شرکت از مجموعه مزبور تأمین شده است. وی افزود : پترو کاوه به اتکای دانش تخصصی و تجربه کاری نیروهای زبده خویش، در عمل، مسئول طرح و برنامه ریزی و مغز متفکر این مجموعه به شمار می رود.
گروه صنعتي شيشه كاوه که توسط حاج ابراهيم عسگريان پايه گذاري و تاسيس شده است در بخش شيشه شامل زنجيره كاملي از معادن مواد اوليه, دانه بندي مواد اوليه و توليد انواع شيشه هاي فلوت ساده و رنگي، بلور ، مظروفات شيشه اي و همچنين در بخش فرآوري ثانويه توليد انواع شيشه هاي رفلكس،آينه اي و لمينيت فعالیت می کند و كارخانه هاي قالبسازي و بسته بندي زيرمجموعه كاوه، تولید محصولات این مجموعه را از منابع خارج از آن بي نياز مي كنند. در این مجموعه قريب به 5500 نفر به صورت مستقيم به کار اشتغال دارند.
محصولات گروه صنعتي شيشه كاوه عبارتند از : ظروف بلور و شیشه ، شیشه تخت ، کربنات سدیم و بلوک شیشه.
همچنین در راستاي تحقق خودكفایي در زنجيره مواد اوليه صنعت شيشه، اين گروه محصولاتی مانند: كربنات سديم سبك و سنگين، سيليس، دولوميت، نيتروژن مايع، اكسيژن و هيدروژن را توليد و در فرايند فرآوري شيشه مورد استفاده قرار مي دهد و مازاد آن را به بازارهاي داخلي عرضه مي کند.
پیش بینی می شود با تكميل و راه اندازي پروژه دردست ساخت متانول كاوه، در آينده اي نزديك اين گروه به یکي از عرضه كنندگان اين كالاي استراتژيك به بازارهاي جهاني تبديل شود.
بازارهای صادراتی
گروه صنعتي شيشه كاوه در بخش صادرات با اتخاذ و پياده سازي سياست هاي كاربردي مناسب و هدفمند، از روند رو به رشدی برخوردار بوده ، به گونه اي كه حجم صادرات آن از متوسط 29 ميليون دلار در سال هاي 2007 تا 2009، به رقم 50 ميليون دلار در سال 2010 افزايش يافته است که این رقم سالانه رو به افزایش است.
محصولات این گروه صنعتي در امریکا و اروپا به کشورهای کانادا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، هلند، یونان، روسیه، بلغارستان، رومانی، اکراین، مجارستان، صربستان، بوسنی، آلبانی، کُزوو و در آسیا و خاور میانه به کشورهای
هند، ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان، عربستان صعودی، سوریه ، کویت، بحرین، ارمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، گرجستان، افغانستان و عراق صادر می شود.
در افریقا نیز کشورهایی مانند افریقای جنوبی، الجزیره، لیبی، اتیوپی، تانزانیا، مصر خریدار محصولات این گروه صنعتی هستند.