ديدارهاي سرپرست وزارت اقتصاد در اجلاس سالانه بانک جهاني

تاریخ انتشار : 1397/07/23

سرپرست وزارت اقتصاد در حاشيه اجلاس سالانه بانک جهاني و صندوق بين‌المللي پول ،طبق برنامه ريزي هاي انجام شده، با برخي از مقامات شرکت کننده در اين گرد همايي، ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش ايبِنا، سيدرحمت اله اکرمي، سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي که در راس هيئتي براي شرکت در اجلاس سالانه بانک جهاني و صندوق بين المللي پول به اندونزي سفر کرده است، در جلسه صبح ديروز اين اجلاس بين المللي شرکت کرد.

اين گزارش مي افزايد، بررسي روند فزاينده حمايت از اقتصاد، آسيب پذيري اقتصادهاي نو ظهور و افزايش بدهي هاي جهاني از محورهاي اصلي اين همايش بين المللي است که با سخنان رئيس جمهوري اندونزي در شهر بالي آغاز بکار کرد.

در اين اجلاس که وزيران اقتصاد و روساي بانک هاي مرکزي از۱۸۰ کشور جهان با ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در آن شرکت مي کنند، ضمن طرح و بررسي مسائل عمده و مشکلات فراروي اقتصادي و توسعه اي جهان، برنامه ها و عملکرد اين دو نهاد مهم اقتصادي مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

در اين اجلاس همچنين گزارش مالي روساي بانک جهاني و صندوق بين المللي پول به مجمع عمومي دو نهاد مذکور ارائه خواهد شد. در روز اول اين اجلاس روساي بانک جهاني و رئيس صندوق بين المللي پول نيز در سخسنراني هايي، ديدگاه هاي خود را در مورد چالش هاي فراروي تجارت جهاني، تامين مالي براي توسعه و مسائل پولي و بانکي و چرخش مالي با نگاه بر حفظ ارزش پول کشورها بيان کردند.