کمیته برگزاری همایش استانی خراسان رضوی، آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار : 1394/03/10

مشروح خبر


در جلسه ای که روز دوشنبه 4 خردادماه، پیرو دعوت دبیرخانه کانون با هدف هم اندیشی درباره چگونگی برگزاری همایش استانی خراسان رضوی و با حضورسرکار خانم سادات گوشه رییس شورای عالی و آقای کریم زاده دبیرکل کانون، در دفتر شرکت مهندسی سیال ثامن برگزار شد و مدیران عامل یا نمایندگان 9 شرکت مستقر در خراسان رضوی نیز در آن شرکت داشتند، آقایان کریمی، نوفرستی و قلی زاده به عنوان اعضاء کمیته مذکور انتخاب شدند.
در آغاز جلسه رییس شورای عالی از اعضای حاضر در جلسه به خاطر قبول دعوت کانون سپاسگزاری کرد و همایش منطقه ای مشاوران عضو کانون را که برای نخستین بار در کشور در سطح پیش بینی شده برگزار می شود، به اعضاء تبریک گفت و برای این نشست ونشست های آتی آن آرزوی موفقیت کرد. خانم گوشه گزارشی از ملاقات پیش از ظهر همان روز با رییس شهرک های صنعتی استان و معاونت استانداری خراسان رضوی به حضار ارائه کرد و از اعضاء خواست هرکدام به سهم خود بخشی از برنامه های اجرای لازم در جهت برگزاری موفق همایش پیش رو را برعهده بگیرند.
سپس دبیرکل کانون هدف از برگزاری نشست های هم اندیشی و همایش های منطقه ای را معرفی کانون و خدمات مشاوران عضو، فرهنگ سازی در جهت استفاده از خدمات مشاوران در اجرای طرح ها و توسعه بازار و همچنین شناسایی طرح ها و ظرفیت های استانی اعلام کرد و گفت: شناخت صحیح و دقیق مسؤولان استانی از قابلیت های مشاوران بومی استان از ضرورت های مهم برگزاری نشست است.
آقای کریم زاده در ادامه به برخی از هدف های مشخص همایش مانند :
- ایجاد فرصتی برای طرح و بررسی مشکلات مشاوران در منطقه
- بررسی انتظارات مشاوران عضو از کانون
- کمک به ایجاد ارتباطات روان بین مشاوران بومی عضو کانون به منظور همگرایی و همکاری بیشتر اعضاء
- تبادل نظر و تجربیات به منظور رفع مشکلات
- گسترش ارتباطات رو در روی اعضای استانی و مسئولان کانون
اشاره و ابراز امیدواری کرد این نشست بتواند حرکت به سوی اهداف بالا را تضمین کند.
آنگاه آقای مهندس مجتبوی مدیرعامل شرکت مهاب ثامن ضمن تأکید بر ضرورت تبیین اهداف همایش و شناسایی مخاطبین آن اظهار داشت : از آنجا که هدف اصلی همایش معرفی کانون و توانمندی مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری در جریان سرمایه گذاری ها و اجرای طرح ها و تشریح خدمات آنان است ضرورت دارد با توجه به کمبود اعتبارات و بودجه استانی، پروژه ها به درستی و شفافیت تعریف و به سرمایه گذاران معرفی شود.
وی در ارتباط با مخاطبان همایش منطقه ای کانون افزود : برنامه ریزان و مسئولان اقتصادی و صنعتی، اشخاصی که طرح در اختیار دارند اما سرمایه لازم را ندارند، مؤسسات مالی که در منطقه وجود دارند و بالاخره مدیران بانک ها، می توانند مخاطبان اصلی همایش باشند.
سپس آقای نوفرستی از شرکت توسعه فن آوری پارس شید با اشاره به این واقعیت که استان خراسان تشکل گرا است، حضور مؤثر و موفق خانه صنعت استان، اتاق بازرگانی، کانون کارفرمایان و انجمن مدیران صنعت را نمونه هایی از این موضوع دانست.
وی ضمن طرح علاقه مندی سازمان صنعت و معدن استان به همکاری با تشکل ها، ایجاد یک تشکل استانی برای اعضای خراسانی کانون را مهم ارزیابی کرد و گفت : باید در تعاملی پیگیر و استدلالی سعی کنیم تا مشاوره سرمایه گذاری و اعتباری نیز به رسته های وزارت صنعت و معدن برای صدور جواز تأسیس، اضافه شود.
در این بخش از نشست هم اندیشی آقای کریمی مدیرعامل شرکت سیال ثامن ضمن تأیید اهمیت تعریف کامل و درست اهداف همایش اظهار داشت : درحال حاضر باوجود تجهیز شرکت های مشاور و آمادگی کامل آنها، به دلیل نبود طرح های سرمایه¬گذاری، فعالیت درخوری در این زمینه دیده نمی شود. او همچنین به لزوم تبدیل رقابت ناسالم به رفاقت و همکاری بین اعضای استانی کانون اشاره و برتقویت جایگاه قانونی این نهاد، فضا سازی در جهت معرفی هرچه بیشتر کانون، برگزاری همایش های مؤثر و سایر اقدامات اثربخش در این مسیر تأکید کرد.
آنگاه آقای کوچک زاده مدیرعامل شرکت مشاورین صنعتی پوینده پایا گستر توس، با اشاره به ساخت و سازهای مجتمع¬های بزرگ در مشهد و همچنین حضور 20 تا 25 میلیون زائر در سال، نقش فعال کانون در کمک به بهره برداری ها و به رونق رساندن این طرح ها را، خواستار شد.
آقای کشمیری مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور رهنما صنعت نیز، در سخنانی به عملی کردن استقلال مشاور، تقویت جایگاه قانونی و الزامی شدن استفاده از مشاوران در اجرای طرح ها اشاره کرد و خواستار به اجرا درآمدن برنامه های آموزشی برای کارشناسان و مشاوران از طرف کانون، شد.
آقای دکتر قلی زاده مدیرعامل موسسه همایش اندیشه شرق نیز موفقیت همایش منطقه ای را در گرو برنامه ریزی صحیح و عملی با مشارکت مسئولان منطقه، دانشگاهیان و اعضاء دانست.
در پایان نشست تصمیم گرفته شد: جلسات کمیته هماهنگی مشاوران برای بررسی اهداف کلی و برنامه ریزی نهایی همایش به صورت دو هفته یکبار ودردفاتر اعضاء به صورت گردشی برگزار شود.
اولین جلسه کمیته درتاریخ 18 خردادماه برگزار خواهد شد.