ريزش شديد قيمت مسکن در راه است

تاریخ انتشار : 1397/07/29

رييس کميته مسکن کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه تا ماه‌هاي آينده شاهد کاهش چشمگير قيمت مسکن خواهيم بود، گفت: پيشنهادات جديدي به منظور ساماندهي بازار مسکن در دست تدوين است.

به گزارش بنکر (Banker)،شهرام کوسه غراوي با اشاره به وضعيت نابسامان بازار مسکن، به ايبِنا گفت: هر چند با روند رو به کاهش نرخ ارز بازار مسکن دستخوش تغييرات مثبت خواهد شد اما بايد بدانيم که دلالي در اين بازار همچنان بيش از ساير عوامل تاثيرگذار در نرخ ها است.

نماينده مردم مينودشت در مجلس با تاکيد بر اينکه همزمان با سياست بانک ها براي افزايش نرخ سود بانکي براي کنترل نقدينگي نگراني در خصوص گران شدن تسهيلات مسکن وجود دارد، افزود: دولت بايد سازوکاري را در نظر بگيرد که نرخ سود تسهيلات مسکن روند نزولي به خود بگيرد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم با تاکيد بر اينکه افزايش رقم تسهيلات مسکن پيشنهاد کميته مسکن مجلس به دولت بوده است، تصريح کرد: در راستاي اجرايي شدن اين پيشنهاد موافقت با افزايش سرمايه بانک مسکن نيز صورت گرفته است.

کوسه غراوي با بيان اينکه به طور حتم تا ماه هاي آينده شاهد کاهش چشمگير قيمت مسکن خواهيم بود، گفت: خوشبختانه با تدابير صورت گرفته دلار از نوسانات بسيار دور شده و به سمت قيمت مطلوب در حال حرکت است که به تبع آن بازارهاي موازي از جمله مسکن نيز آرامش را تجربه خواهند کرد.

وي با تاکيد بر اينکه قيمت مسکن اکنون درگير حباب غير منطقي است، گفت: پيشنهاد افزايش سقف وام مسکن زماني بايد عملياتي شود که حباب نرخ ها در اين بازار به حداقل خود برسد. کوسه غراوي ادامه داد: کميته مسکن کميسيون عمران مجلس با رصد مکرر بازار و تشکيل جلسات مستمر با مسئولان مربوطه پيگير ساماندهي آن است.

کوسه غراوي  با بيان اينکه بازار مسکن در ماه هاي آتي قيمت هاي مناسب تري را تجربه خواهد کرد، گفت: خوشبختانه روند صعودي و بي ضابطه نرخ ها متوقف شده و از اين پس شاهد رونق معاملات با رعايت پيش شرط هاي از سوي دولت از جمله تشويق مردم به ساخت و ساز خواهيم بود.

رييس کميته مسکن کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: پيشنهاداتي در قالب طرح براي ساماندهي بازار مسکن در تعامل مشترک با دولت به ويژه بانک مسکن و بانک مرکزي در اين کميته در حال تدوين است که بزودي نهايي خواهد شد.