مدير عامل توانير: مصرف برق هشت برابر افزايش جمعيت رشد کرد

تاریخ انتشار : 1397/07/30

تهران- ايرنا- مديرعامل شرکت توانير مي گويد در چهار دهه اخير، مصرف برق در کشور هشت برابر افزايش جمعيت رشد کرده است.به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «محمدحسن متولي زاده» دوشنبه در سي و سومين کنفرانس بين المللي برق اظهار داشت: در 40 سال گذشته، ميزان فعاليت صنعت برق چند برابر ساير بخش هاي زيربنايي و خدماتي در کشور افزايش داشته است.
وي ادامه داد: در اين مدت به دليل نگاه دولتمردان و قانون گذاران، نرخ تکليفي فروش برق پايين تر از هزينه واقعي آن بوده و صنعت برق همواره تحت فشار اقتصادي فعاليت کرده است.
مديرعامل توانير افزود: در اين شرايط، به دليل تعامل سازنده با نخبگان و ارائه راهکارهاي مناسب و همت توليدکنندگان داخلي توانمندي پيمانکاران، مشاوران و تلاش مضاعف همکاران، کارنامه عملکرد صنعت برق در اين مدت قابل قبول بوده است.
متولي زاده اظهار داشت: به دنبال اين عملکرد، شاهديم که در بسياري از شاخص‌هاي مهم و کليدي صنعت برق ايران در منطقه و همچنين در سطح جهان به رتبه و جايگاه مناسبي دست يافته ايم
وي ادامه داد: در شرايطي که کشور در يک جنگ تمام عيار اقتصادي قرار گرفته است، همکاري و تعامل نخبگان با صنعت برق بيش از گذشته ضرورت دارد.
مديرعامل توانير با بيان اينکه مهمترين مساله صنعت برق، «اقتصاد» اين صنعت است، گفت: راهبرد اصلي وزارت نيرو براي اين موضوع مديريت توامان عرضه و تقاضا تعيين شده است و تامين برق در تابستان 98 به عنوان يک شاخص و فرصتي مناسب براي ارائه راهکارهاي حل اين چالش به شمار مي آيد.
وي با تاکيد بر اينکه اصلاح مدل مصرف بايد به يک مطالبه و گفتمان عمومي در کشور تبديل شود، گفت: به گونه اي که هم در بعد فرهنگ سازي و هم در ارائه راه حل هاي فني و اقتصادي به صنعت برق کمک شود. 
به گزارش ايرنا، سي و سومين همايش بين المللي برق و ششمين کنفرانس فناوري نانو در صنعت برق امروز در پژوهشگاه نيرو آغاز شد و تا دوم آبان ماه ادامه دارد.