رشد ۵۴ درصدي صادرات کفش

تاریخ انتشار : 1397/08/02

صادرات کفش در نيمه نخست امسال با افزايش ۵۴ درصدي به ۶۲ ميليون دلار رسيد.

به گزارش ايلنا به نقل از گمرک ايران، در نيمه نخست سال‌جاري ۶۲ ميليون دلار کفش، اشياي همانند و اجزاي اين اشيا به کشورهاي مختلف صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزايش داشته است.

طي مدت مذکور بيش از ۱۳ هزار و ۴۰۲ تن انواع کفش به ارزش ۶۲ ميليون دلار از کشورمان صادر شده است که بيانگر رشد ۳ درصدي از نظر وزني و ۵۴ درصدي از حيث ارزش است.

گفتني است طي مدت مشابه سال گذشته صادرات فصل هفتم کتاب قانون مقررات صادرات و واردات که شامل زيرگروه‌هاي: کفش، گتر و اشيا همانند و اجزاي اين اشيا است، به ميزان ۷ هزار و ۷۲۸ تن به ارزش ۴۰ ميليون  دلار بوده است.

گمرک ايران در تازه ترين اقدام حمايتي از توليد و صادرات، بسته ضد تحريمي براي حمايت از صادرات را رونمايي کرد. بر همين اساس، تسهيلات گمرکي براي ورود موقت کالا و استرداد حقوق ورودي با هدف حمايت از  توليد و صادرات در ۱۷ بند افزايش يافته است که اين اقدام تسهيلات بيشتري را براي واحدهاي توليدي جهت صادرات قرار مي دهد. براساس آمار گمرک، ارزش صادرات غير نفتي در شش ماهه سال جاري به ۲۳ ميليارد و ۱۲۳ ميليون دلار رسيده است و با الکترونيکي شدن مراحل مختلف تشريفات صادرات کالا در گمرک،   عمليات صادرات در بستر الکترونيکي و به صورت دوراظهاري انجام مي‌گيرد. صادرکننده پس از اظهار کالاي خود به صورت الکترونيکي، از گمرک درخواست ارزيابي کالا در محل را مي کند و بدون مراجعه حضوري، مراحل تشريفات صادرات انجام مي‌پذيرد. همچنين در صورت نياز به مجوزهاي موردي مراحل انجام کار از طريق پنجره واحد مجازي انجام مي‌شود.

گمرک ايران در برنامه هاي جديد از تمامي ظرفيت هاي گمرکي براي حمايت از توليد و صادرات استفاده مي کند.