روابط عمومي
تاریخ انتشار : 1397/08/13
روابط عمومي
ارتباطات ( رسانه اي )، اطلاع رساني داخلي و فرهنگ سازي
خط مشي ( Policy ) :
روابط عمومي با اتخاذ تاکتيک هاي مناسب با موقعيت هاي رويدادي مانند تعامل، تقابل و يا طرح مطالبات ايجابي يا سلبي يا ترکيبي از آنها اهداف راهبردي کانون را دنبال مي کند.
استراتژي کانون :
- تثبيت و ارتقاء جايگاه کانون به منظور توسعه خدمات مشاوره اي در اجراي طرح ها
- صيانت از حرفه و توسعه بازار کار
- تجديد ساختار و برَند کانون
- گسترش فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره سرمايه گذاري .
رويکرد :
- تدوين برنامه هاي ارتباطي درون سازماني با اهداف انگيزشي به منظور توسعه مشارکت اعضاء در برنامه هاي اجرايي.
- تهيه برنامه هاي ارتباطي برون سازماني با هدف تبيين آثار سازنده همکاري نظام بانکي و سرمايه گذاران مستقل با کانون و استفاده از خدمات مشاوران در سرمايه گذاري ها.
- برنامه تعامل با نهادهاي تصميم گير در حوزه اقتصادي کشور به منظور جلب حمايت آنها از نقش کانون در عرصه توسعه صنعتي.
- برنامه ريزي در جهت صيانت از حرفه از طريق انتشار خبر، گزارش و تحليل درباره استانداردسازي ( از طريق پايگاه اطلاع رساني کانون، انتشار نشري ادواري و نشريات موردي )
- معرفي مناسب خدمات کانون، فعاليت هاي ظرفيت سازي و توسعه بازار و توانمند سازي اعضاء
- ايجاد گفتمان اهميت مشاوره در سرمايه گذاري طرح ها و اولويت منافع ملي بر صِرفِ سود آوري طرح
محورهاي حرکت :
- محورهاي منطبق با وظايف کانون
- محورهاي مرتبط با مأموريت هاي کانون
- سوژه هاي روز با قابليت بهره برداري در جهت اهداف راهبردي کانون
بازه زماني برنامه هاي اجرايي روابط عمومي:
- برنامه هاي کوتاه مدت در جهت کسب منافع آني اعضاء
- برنامه هاي ميان مدت با هدف تقويت جايگاه کانون
- برنامه هاي بلند مدت براي نيل به نتايج اقتصادي در سطح ملي
ابزار ها :
- ارتباطات رسانه اي در چارچوب وظايف روابط عمومي ( PR )
- استفاده از فضاي تبليغي در رسانه هاي مکتوب، فضاي مجازي و يا تبليغات محيطي
ساز وکار اجرايي :
- ايجاد کارگروه تخصصي و برگزاري نشست هاي منظم با هدف برنامه ريزي عملياتي در جهت تحقق راهبرد کانون با وفاداري به خط مشي معين شده ( با توجه به ظرفيت اجرايي موجود )
- تقسيم مسئوليت ها ( به استثناء مسئوليت هاي اجرايي) بين اعضاي کارگروه به منظور تسهيل برنامه عملياتي مصوب
- برآورد بودجه لازم براي اجراي برنامه هاي روتين و برنامه هاي موردي
- برنامه ريزي در جهت اسپانسرينگ برنامه هاي پرهزينه
- دعوت از ميهمانان متخصص و کارشناس براي همفکري در اجراي برنامه ويژه
محور برنامه هاي اجرايي :
- به روز نگهداري پايگاه اطلاع رساني کانون در دو زبان فارسي و انگليسي
- تهيه ، توليد و انتشار " نامه فرهنگ مشاور سرمايه گذاري "
- مشارکت در فعاليت هاي تعاملي کانون با سازمانها و نهادها از طريق تهيه اطلاعات مورد نياز مخاطب
- حضور در همايش ها و نمايشگاههاي مرتبط با وظايف کانون
- ايفاي وظايف اجرايي در برگزاري مجامع عمومي و همايشها ( اعم از هم انديشي هاي محدود و نشست هاي عمومي )
- توليد و انتشار اخبار فعاليت هاي کانون و مسئولان اين نهاد