شايعه‌سازي براي تخريب شبکه بانکي

تاریخ انتشار : 1397/08/14

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با رد شايعه ورشکستگي بانک‌ها، گفت: اموال مازاد بانک‌ها بايد واگذار شود.

مهرداد بائوج لاهوتي در گفتگو با ايبِنا با اشاره به شايعه ورشکستگي برخي بانک ها در کشور و ارتباط آن با افزايش نرخ سود بانکي براي جمع آوري نقدينگي، گفت: هيچ يک از بانک هاي موجود در کشور ورشکسته نبوده و با توجه به دارايي هاي موجود در شبکه بانکي اين شايعه از بيخ و بُن کذب است.

نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بانک ها در کشور از سرمايه و اموال کافي برخوردار هستند، افزود: اگر بانکي در معرض ورشکستگي نيز قرار بگيرد اموال آن مي تواند پاسخگوي مشتريان باشد.

بائوج لاهوتي با تاکيد بر اينکه در پي افزايش بي رويه اموال بانک ها، مجلس قانون واگذاري اموال مازاد بر ۴٠ درصد آنها را تصويب و ابلاغ کرده است، تصريح کرد: بانک ها به قدري از حيث مالي شرايط مناسبي دارند که متاسفانه وارد مسير بنگاه داري شده اند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم با بيان اينکه شايعه پراکني در مورد ورشکستگي بانک ها با هدف تخريب شبکه پولي و بانکي کشور صورت مي گيرد، گفت: ارتباط بخشيدن ميان افزايش نرخ سود بانکي و ورشکستگي بانک ها نيز فرضيه کاملا باطل است.

وي با تاکيد بر اينکه دولت و تيم اقتصادي براي جمع آوري نقدينگي سرگردان در اقتصاد به افزايش نرخ سود بانکي تن داده اند، افزود: افزايش نرخ سود بانکي براي کوتاه مدت اهرم مناسبي براي نظم بخشيدن به اقتصاد است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: دولت با نظارت مستمر بر شبکه بانکي کشور اجازه متضرر شدن مردم را نمي دهد، از اينرو نگراني در خصوص ورشکستگي بانک ها وجود ندارد.

  •