رقبا در حال برنامه‌ريزي براي گرفتن بازارهاي ايران هستند

تاریخ انتشار : 1397/08/15

رئييس کميسيون صادرات اتاق ايران گفت: در حالي که ما امروز اينجا بر سر پيمان سپاري ارزي و مشکلات صادر کنندگان با يکديگر سرو کله مي‌زنيم رقباي ما در حال برنامه‌ريزي براي گرفتن بازار هستند به طور مثال در عراق ، ترکيه و عربستان منتظر کوچکترين لغزش ما هستند تا بلافاصله کالايشان را جايگزين کالاهاي ايراني کنند.

عدنان موسي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا گفت:‌ در حال حاضر مهمترين چالش بخش تجارت کشور پيمان سپاري ارزي است که اميدواريم با آمدن آقاي رحماني اتفاقات مثبتي در اين خصوص صورت بگيرد و موانعي که سد راه صادرات شده و باعث از بين رفتن فرصت ها گرديده از راه برداشته شود.

رئيس کميسيون صادرات اتاق بازرگاني ايران ادامه داد: در جلسه پارلمان بخش خصوصي کشور با وزير صمت اين برداشت به وجود آمد که نظرات آقاي رحماني توانسته توجه بخش خصوصي را جلب کند و من هم حس کردم که ايشان اراده لازم را براي حل مشکل صادرات کشور دارد و اميدواريم در عمل هم نيز شاهد آن باشيم.

وي در خصوص آخرين وضعيت صادرات کشور گفت: ما در بحث صادرات عراق ، افغانستان و حوزه کشورهاي منطقه قفقاز فرصت‌هاي خوبي داريم اين‌ها نعمت‌هايي است که خداوند به ايران داده اما متاسفانه با تصميم‌گيري‌هاي غلطي که تا به امروز گرفته شده اين فرصت‌ها را از بين مي‌بريم و در واقع فرصت سوزي مي‌کنيم.

رييس کميسيون صادرات اتاق بازرگاني ايران تصريح کرد: در حالي که ما امروز اينجا بر سر پيمان سپاري ارزي و مشکلات صادر کنندگان با يکديگر سرو کله مي‌زنيم رقباي ما در حال برنامه‌ريزي براي گرفتن بازار هستند به طور مثال در عراق ، ترکيه و عربستان منتظر کوچکترين لغزش ما هستند تا بلافاصله کالايشان را جايگزين کالاهاي ايراني کنند.

وي ادامه داد: در حوزه کشورهاي قفقاز همچون آذربايجان و ارمنستان ، ترکيه با برنامه ريزي و به طور مداوم در حال پيشرفت و گرفتن بازار است در افغانستان فرصت‌هاي زيادي از دست داده‌ايم و پاکستان توانسته قسمت اعظمي از بازار اين کشور را ازآن خود کند.