سرمايه‌گذاري 3 هزار ميلياردي بخش خصوصي در بندر شهيدرجايي

تاریخ انتشار : 1397/08/19

معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي از امضاي قرارداد سرمايه‌گذاري در بندر شهيدرجايي به ارزش ۳ هزار ميلياردتومان به عنوان يکي از بزرگترين قراردادها با بخش خصوصي طي هفته‌هاي آتي خبر داد و اعلام کرد: تملک اراضي۲۴۰۰ هکتاري که معارض دارد در بندر شهيدرجايي در دست انجام است و در حال تهيه زيرساخت‌ها براي ايجاد شهر لجستيکي در آن بندر هستيم.

به گزارش ايلنا، محمدعلي حسن‌زاده با بيان انکه مجموعه سرمايه‌گذاري‌هايي را که در بندر شهيدرجايي در حال انجام است، گفت: يکي از بزرگترين قراردادهاي سرمايه‌گذاري با بخش خصوصي را در بندر شهيدرجايي در خصوص پايانه مواد معدني خواهيم داشت که اين پايانه هم نقش صادرات و هم نقش واردات مواد معدني و فرآورده‌هايي که مورد نياز صنابع فلزي است را ايفا مي ‍کند.

عضو هيات عامل سازمان بنادر و دريانوردي رقم سرمايه گذاري را ۳ هزار ميلياردتومان عنوان و تصريح کرد: انتظار مي‌رود ظرف چند روز تا چند هفته آينده قرارداد فوق بسته شود. 

معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي با اعلام اين مطلب که تمامي مطالعات فني، دريايي و همچنين مطالعات اقتصادي اين قرارداد انجام شده است از امضاي اين قرارداد ظرف چند روز تا چند هفته آتي خبر داد.

عضو هيات عامل سازمان بنادر ودريانوردي همچنين گفت: در بندر شهيدرجايي طرح توسعه فاز ۳ ترمينال کانتينري را داريم که هم اينک شروع عمليات ساخت انجام شده است و انتظار مي رود در دوره اي ۳ ساله ساخته شود. همزمان ما تهيه طرح توجيه شناسايي اپراتور و سرمايه گذاري که بتواند تجهيزات مورد نياز فاز ۳ ترمينال کانتينري بندر شهيدرجايي را انجام دهد در دست تهيه داريم.

معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي ضمن تاکيد بر ريل پايه کردن بندر شهيدرجايي، خاطرنشان کرد: در نظر داريم تا بخش قابل توجهي از کالا را با ريل به بندر ترانزيت کرده و از بندر به مقاصد موردنظر جابه جا کنيم که اينکار در دستور کار سازمان بنادر و دريانوردي است.

اين مقام مسئول در سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به ايجاد شهر لجستيکي در بندر شهيدرجايي جزئيات آن را تشريح کرد و  گفت: در بندر شهيدرجايي حدود ۲۴۰۰ هکتار اراضي به ايجاد شهر لجستيکي شهيدرجايي که مصوبه شوراي‌عالي لجستيک را دارد، تخصيص پيدا کرده است.

وي با اشاره به اينکه در چابهار هم بندر لجستيکي ايجاد خواهد شد، ادامه داد: در بندر شهيدرجايي براي آنکه بتوانيم زيرساخت‌هاي موردنياز را تامين کنيم، تملک اراضي که معارض دارد در دست انجام است و در حال تهيه زيرساخت ها براي ايجاد شهر لجستيکي در آن بندر هستيم. همچنين در صدد هستيم تا تسهيلات لازم را براي متقاضياني که علاقمند به سرمايه‌گذاري و ايجاد صنايع ارزش افزوده و استفاده از موقعيت جغرافيايي بندر از يک طرف و مزيت‌هاي قانوني مناطق ويژه هستند فراهم کنيم.

حسن‌زاده از تخصيص اعتبارات لازم براي تملک بخشي از اراضي در دست اشخاص در بندر شهيدرجايي براي ايجاد شهر لجستيکي خبر داد و گفت: هم اکنون مطالعات فني آن در دست انجام و همزمان بحث هاي بازاريابي روي آن فرصت ها در حال انجام است.