بخشي از صندوق توسعه ملي براي آرامش بازار اختصاص يافته است

تاریخ انتشار : 1397/08/26

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با عنايت مقام معظم رهبري و دولت مبالغي از صندوق توسعه ملي براي رونق توليد و آرامش بازار کنارگذاشته شده است که بايد مورد استفاده قرار گيرد.

ه گزارش خبرنگار ايرنا رضا رحماني روز پنجشنبه در جلسه کارگروه بررسي تامين مواد اوليه پوشاک در تهران با بيان اينکه دولت اهتمام بسيار به تامين کالاهاي مورد نياز مردم دارد بر بهره گيري از ظرفيت هاي اصناف در کشور تاکيد و بيان کرد: اصناف بايد خود را براي بهبود وضعيت بازار آماده کنند. 
وي ادامه داد: سازمان حمايت از مصرف کننده يا تعزيرات حکومتي داريم اما در کنار آنها بايد توجه ويژه اي نيز به اتاق اصناف شود زيرا بازار آرام به نفع اصناف و توليدکننده است. 
به گفته وزير صنعت تامين بازار از دغدغه هاي ملي دولت و شخص رئيس جمهوري است و همه تلاش ها به کارگرفته شده تا کالاهاي مورد نياز مردم در بازار بدون مشکل تامين شود. 
رحماني با قدرداني از کارگروه تامين مواد اوليه پوشاک با بيان اينکه از اين کارگروه حمايت کامل مي کنيم بيان کرد: از اقداماتي که از انجام آن بسيار خشنود شدم نحوه فعاليت اتحاديه پوشاک و ساير اصناف مرتبط ازجمله بازار تهران بود که براي تامين مواد اوليه اقدام به تشکيل کارگروه کردند تا از اين طريق مشکلات مربوط به حوزه خود را برطرف کنند. 
وزير صنعت ادامه داد: در زمينه نظارت بر تامين مواد اوليه از طريق کارگروه هيچگونه محدوديتي وجود ندارد و وزارتخانه از آن حمايت مي کند. 
رحماني با استقبال از همکاري بازار و اصناف به منظور حل مشکلات بازار گفت: ارزي که دولت تامين مي کند براحتي به دست نيامده و به همين دليل مسئوليت سنگيني را بر دوش داريم. 
رحماني همچنين بر توسعه صادرات بويژه در شرايط کنوني تاکيد و بيان کرد: مي توان از فرصت هاي تحريم نهايت استفاده را در ارتقاي کيفي توليد و افزايش صادرات به کار گرفت. 
وي خاطرنشان کرد: بعد از پوشاک، لوازم خانگي جزو ضروري ترين کالاهاي مردم محسوب مي شود که بايد به ظرفيت هاي اين بازار نيز توجه ويژه اي شود و نسبت به تشکيل چنين تشکل هايي براي آن مذاکره صورت گيرد. 
به گزارش ايرنا تامين پارچه موردنياز توليدکنندگان پوشاک با قيمت مناسب (زير قيمت بازار) به همت کارگروه تامين مواد اوليه پوشاک، با مشارکت و همراهي وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و هيات امناي بازار تهران از امروز (پنجنشنبه) اجرايي شد. 
امروز حواله تامين پارچه جين با قيمت مناسب (20 هزار تومان زير نرخ بازار) در جريان جلسه کارگروه تامين مواد اوليه پوشاک در تهران به توليدکنندگان تحويل داده و اعلام شد که از هفته آينده به بعد نيز پارچه پيراهني، شلواري، مانتو و .... با قيمت مديريت شده و مناسب در اختيار توليدکنندگان قرار خواهد گرفت. 
در جلسه امروز اين کارگروه توليدکنندگان حوزه پوشاک پارچه جين را به عنوان مواد اوليه خود به قيمت هر متر 39هزار و 600 تومان دريافت کردند و اين درحاليست که قيمت آن در بازار حدود 60 هزارتومان اعلام شده بود.