بازگشت ارزهاي صادراتي به کشور

تاریخ انتشار : 1397/08/27

معاون اقتصادي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران از اقدامات گسترده اين بانک براي ثبات بازار ارز خبر داد و يکي از اين اقدامات را ايجاد ساز و کاري براي بازگشت ارزهاي صادراتي به کشور دانست.

پيمان قرباني، معاون اقتصادي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگو با ايرناپلاس با بيان اينکه بانک مرکزي اقدامات متنوعي را براي بحث ثبات بخشي به بازار دلار دارد، گفت: با توجه به شرايط کشور و لزوم ثبات اقتصادي، بانک مرکزي در بازار ارز وارد شده که خوشبختانه توانست ثبات را در بازار دلار ايجاد کند و اين اقدامات با قوت ادامه خواهد داشت.

**روند منطقي اصلاح قيمت دلار

معاون اقتصادي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به برخي از اين اقدامات افزود: اين اقدامات متنوع شامل ساماندهي بازار ارز و ساختار بازار، افزايش شفافيت و اطمينان به مشتريان و فعالان حوزه ارز، اقدامات لازم براي بازگشت ارزهاي صادراتي به کشور و بحث استفاده از ابزار نظام‌هاي پرداخت و ساماندهي آن بوده است. البته در اين رابطه اقدامات گسترده ديگري نيز در جريان است.

وي روند اصلاح قيمت دلار را منطقي دانست و ادامه داد: بانک مرکزي به‌عنوان مسئول سياست‌هاي ارزي کشور تمام سعي و تلاش خود را مي‌کند تا بتواند از ثبات بازار دفاع کرده و از همين رو، سياست‌هاي کنترلي ادامه‌دار خواهد بود و با گذشت زمان شاهد ثبات روزافزون در بازار هستيم.

**47 ميليادر دلار، برآورد بازگشت ارز صادراتي

گفتني است رئيس کل بانک مرکزي نيز ديشب در يادداشتي خبر داد: در مشورت با فعالين بخش خصوصي، تمهيداتي در مورد نحوه عمل گروه هاي مختلف صادرکنندگان اتخاذ شده است که با اجراي آن، برگشت ارز ناشي از صادرات به چرخه اقتصاد، که براي امسال حداقل 47 ميليادر دلار برآورد مي شود سرعت خواهد گرفت.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌اي**ايرناپلاس**