کاهش 40 درصدي قيمت‌ محصولات ديجيتال از نيمه آذرماه

تاریخ انتشار : 1397/08/28

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران از کاهش قيمت محصولات ديجيتال در هفته‌هاي آينده خبر داد.

مهدي ميرمهدي بابيان اينکه درحال حاضر بسياري از کالا‌هاي ديجيتال در گمرک دپو شده‌ است به خبرنگار ايلنا گفت : طي هفته‌هاي اخير حجم زيادي از کالاهاي وارداتي در گمرک باقي مانده است و با جلساتي که با مديران گمرک داشتيم ، اين محصولات به زودي ترخيص و روانه بازار خواهند شد.

و با بيان اينکه کالاهاي دپو شده تا نيمه آذرماه ترخيص خواهد شد، افزود: با ترخيص اين کالاها شاهد افت قيمت‌ها خواهيم بود؛ چون اين محصولات با دلار 4200 توماني وارد کشور شده‌اند.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران با اشاره به اينکه مردم بهتر است براي خريد عجله نکنند، گفت: طي هفته‌هاي آينده شاهد کاهش 40 درصدي قيمت‌ها در بازار خواهيم بود و فکر مي‌کنم اين اتفاق از نيمه‌هاي آذرماه به مرور در بازار رخ خواهد داد.

ميرمهدي با اشاره به اينکه هم‌اکنون سامانه ثبت سفارش روي وارد‌کنندگان بسته است، اظهار کرد: حدود يک‌هفته است که واردکنندگان نمي‌توانند از اين سامانه اقدام به ثبت سفارش کنند و به نظر مي‌رسد عدم مديريت صحيح ، باعث اين اختلال است.

ميرمهدي ادامه داد: درحال حاضر حدود 98 درصد محصولات ديجيتال وارداتي است و اگر سامانه ثبت سفارش به روي واردکننندگان باز نشود، شاهد برهم خوردن ميزان عرضه و تقاضا در بازار خواهيم بود.

به گفته وي، 2 درصد از محصولات موجود در بازار، داخلي است که بيشتر آن‌ها به طور مونتاژ شده راهي بازار مي‌شوند و لوازمي مثل اسپيکر‌ها و صفحه‌کليد‌ها از اين دسته هستند.