14ميليارد يورو سرمايه گذاري بانک صنعت و معدن براي دوره تحريم

تاریخ انتشار : 1397/09/14

رييس اداره نظارت بر طرح هاي بانک صنعت و معدن گفت: اين بانک با مجموع تسهيلات ارزي 14 ميليارد يورويي سرمايه گذاري در پروژه هاي عظيم اقتصادي در سخت‌ترين شرايط تحريمي را در دست اقدام دارد.

به گزارش سه شنبه تارنماي بانک صنعت و معدن، «اميد کاملي» افزود: عمده اين پروژه‌هاي بزرگ شامل طرح هاي زيرساختي و صنعتي با ظرفيت ساليانه 45 ميليون تن توليد فرآورده‌هاي نفت و گاز و پتروشيمي، 17 ميليون تن محصولات زنجيره فولاد، هفت هزار مگاوات ‌ساعت برق مورد نياز صنايع، 150 ميليون مترمکعب آب مصرفي صنايع از طريق شيرين‌سازي آب خليج فارس، 50 ميليون مترمربع فرآورده ساختماني، هفت ميليون تن سيمان و سه ميليارد و 200 ميليون يورو اعتبار در بخش حمل و نقل ريلي است.
کاملي ادامه داد: بانکداران دنيا را با پوشش مرتب در اتاق هاي پيشرفته و جلسات حرفه‌اي جذاب مي‌شناسيم اما بانکداران ايراني چه در قالب بانک هاي دولتي‌شده پس از انقلاب و چه در قامت بانک هاي خصوصي تحوّل‌خواه، به مبارزان خط مقدم جدال نابرابر مالي و اقتصادي تحريم ها تغيير نقش دادند تا تامين مالي طرح هاي صنعتي ايران را به جريان اندازند. 
وي يادآوري کرد: در دوران تحريم بانک ها نقش ويژه‌اي را عهده‌دار شدند که کمتر مستندسازي و ارائه شد.
به گفته وي، نوسازي و بازسازي صنايع، ساخت صنايع بزرگ و مادر، بهره‌برداري از معادن، بنيانگذاري زيرساخت هاي بخش صنعت، توسعه صنايع موجود و تامين مواد اوليه و قطعات يدکي از دستاوردهاي بانک هاي ايراني در دوره تحريم بوده است.
به گزارش ايرنا، مدير عامل بانک صنعت و معدن سوم آذرماه در بازديد از يک کارخانه داروسازي در سبزوار گفت: امسال 100 هزار ميليارد ريال تسهيلات سرمايه در گردش به طرحهاي صنعتي متوسط و کوچک کشور اختصاص يافت.
«حسين مهري» افزود: از محل اين تسهيلات يک هزار طرح در استانها مختلف کشور تامين اعتبار شد که بخش بسياري از آن پرداخت شده است.