معاون سازمان برنامه و بودجه: بانک ها در بررسی طرح ها تخصص کافی ندارند

تاریخ انتشار : 1395/11/25

مشروح خبر


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سیدحمید پورمحمدی» شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز آیین دهمین سالگرد فعالیت کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی در سالن فرهنگی- ورزشی میلاد سازمان انرژی اتمی افزود: وجود گستره طرح ها از کشاورزی تا پتروشیمی، شیمیایی و ... همچنین بی بهره بودن بانک ها از همه تخصص های مورد نیاز، بر مشکلات می افزاید.
پورمحمدی تصریح کرد: لزوم برونسپاری و واگذاری طرح ها و نظارت بر آنها و ایجاد زمینه ای برای اشتغال مدیران بازنشسته بانکی و استفاده از توان و تخصص آنان، دلایل اصلی شکلگیری کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی بود.
به گفته وی، 10 سال پیش کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی به عنوان یک نهاد خودانتظام در کنار 6 نهاد مالی دیگر، با پیگیری بانک صنعت و معدن و حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی شکل گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد فعالیت کانون مشاوران به سویی پیش برود که طرح های مورد نیاز دولت برای تامین مالی خارجی بویژه در فضای کنونی پسابرجام را تهیه کند و راهنمای سرمایه گذاران خارجی در زمان حضور در کشور باشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این آیین گفت: اندیشه جهانی و نوآوری در کار 2 عامل اصلی موفقیت شرکت های مشاوره ای بزرگ جهان است.
«علی اشرف افخمی» اضافه کرد: برای نمونه در مرکز مالی لندن روزانه دستکم یک میلیون و 500 هزار نفر خدمات مالی خود را به دورترین نقاط جهان ارایه می کنند که عامل موفقیت آنان محدود نشدن به یک منطقه و مجهز بودن به دانش روز است.
رییس پیشین شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی نیز در این آیین بر لزوم ارتقای شرکت های مشاوره ای برای حفظ بقا تاکید کرد.
«روح الله صادق لو» افزود: شرکت های مشاوره ای باید با رعایت اصول، اساس و استانداردها به تهیه طرح ها دست بزنند.
به گزارش ایرنا، توسعه خدمات مشاوره ای به منظور تسریع و تسهیل و تقویت سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی (اعم از کالا و خدمات)، ایجاد تعامل با سازمان‌ها و نهادهای داخلی و بین‌المللی برای بسط و گسترش فرهنگ استفاده از خدمات مشاوران سرمایه‌گذاری، افزایش دانش تخصصی مشاوران و آموزش مداوم آنان و صیانت از حرفه و تخصص مشاوران مأموریت ها و اهداف اصلی و مهم کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی است.