معرفی رسته های جدید فعالیتی کانون در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

تاریخ انتشار : 1396/02/02

مشروح خبر


کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی نیز که در طول فعالیت خود حضوری فعال در دوره های مختلف این نمایشگاه داشته، در دهمین دوره آن با هدف معرفی رسته های جدید فعالیتی کانون در جهت توسعه بازار کار مشاوران، حضور یافت.
حضور مشترک کانون با کارشناسان شرکت های آسه صنعت، ارزش پردازان آریان، پژوهشگران فن گستر، پروژه کاران، سپینود شرق ، خرد پیروز، سنجش امید آینده، دی ایرانیان و طرح آفرینش عمران که به منظور معرفی خدمات زنجیره ای اعضای کانون با شعار " مشاوره سرمایه گذاری از ایده تا بهره برداری" علاقه مندان به کسب آگاهی های بیشتر در زمینه های
- امکان سنجی طرح ها
- نظارت بر مصرف منابع در اجرای طرح ها
- مشاوره تأمین منابع مالی طرح ها
- اعتبار سنجی و سنجش صلاحیت و اهلیت متقاضی
- عارضه یابی طرح ها
- مشاوره خدمات بانکی
را به غرفه کانون جذب کرد، به وجه تخصصی کانون غنای بیشتری بخشید.
در این دوره شخصیت های اقتصادی، بانکی، مدیران پروژه ها، سرمایه گذاران و مدیران شرکت های عضو از غرفه کانون بازدید و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در جهت نحوه پذیرش مراجعان و تشریح جزئیات خدمات یاد شده از سوی هر یک از شرکت های حاضر در غرفه، توضیحات لازم در هر زمینه را دریافت کردند.
در جریان برگزاری نمایشگاه :
وزیر امور اقتصادی و دارایی به تحولات بازار سرمایه و تشکیل بورس ها و معرفی ابزارها و بازارهای نوین مخصوصا" در دوران بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر 84 اشاره کرد و گفت: بدون شک بازار سرمایه دارای قابلیت های مختلفی بوده و در تولید و اقتصاد و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی و تامین مالی بنگاه ها نقش مهمی دارد.
طیب نیا در پاسخ به این نکته که بازار سهام در دو سال اخیر با کاهش قیمت ها و شاخص همراه بوده و سودی به همراه نداشته که نصیب سرمایه گذاران کند، اظهار داشت: مسلما" برای افزایش سوددهی بورس ، باید سود بنگاه های اقتصادی افزایش یابد. بر همین اساس تمرکز اصلی را بر شناسایی و حل مشکلات بنگاه ها گذاشته ایم.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز به نقش مهم نمایشگاه در شناسایی فرصت های سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: وقتی شما بخواهید موضوعات تخصصی در بازار سرمایه را پیگیری کنید یکی از مهمترین موضوعات این است که یرای پذیرش شرکت ها در فعالیت های بازار سرمایه کشور ظرفیت سازی کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه شناخت ظرفیت ها، روش های تامین مالی در این حوزه را تعریف می کند، گفت: همچنین فعالان اقتصادی را برای پذیرش در این فعالیت ها آشنا می کند تا حضورشان در حوزه های اقتصادی و در حوزه پروژه هایی که تعریف می کنند یا اقداماتی که در قالب شرکت ها انجام داده اند تسهیل شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران هم تاکید کرد: فاینکس فضایی برای تعامل با ذی‌نفعان است .
سلطانی نژاد افزود: این رویداد در حوزه بازار سرمایه لازم و ضروری است و نمایشگاه محلی است برای تعامل با ذی‌نفعان، به‌طوریکه این گروه با حضور در این گردهمایی بزرگ، از آخرین دستاوردها و زیرساخت های فراهم شده با خبر می شوند و در تعامل با هم دغدغه های خود را برای رفع موانع بیان می کنند.

• اشاعه فرهنگ سرمایه گذاری، به عنوان مهمترین هدف فاینکس 2017 از سوی ، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دکتر شاپور محمدی درباره جنبه بین‌المللی فاینکس 2017 تصریح کرد: برای تقویت بعد بین المللی این نمایشگاه هم اقدامات گوناگونی انجام شده که افتتاح حساب برای سرمایه گذاران خارجی، نقل و انتقالات منابع پولی و حساب متولی از جمله آنهاست.
وی افزود: در هر کشوری بازارهای مالی نیازمند اشاعه فرهنگ سرمایه گذاری و سهام داری هستند و بر همین مبنا مهمترین هدف ما در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه موضوع فرهنگسازی است.