تبديل مناطق آزاد به مراکز انتشار الگوهاي جديد در عرصه اقتصاد

تاریخ انتشار : 1397/11/14

وزير اقتصاد بر نقش مناطق آزاد تجاري- صنعتي در افزايش سهم کشور در اقتصاد جهاني تاکيد کرد و گفت: مناطق آزاد بايد به مراکز انتشار الگوهاي جديد در عرصه مختلف به ويژه اقتصادي تبديل شوند.

به گزارش شبکه ايبِنا، فرهاد دژپسند در نشست مشترک شوراي معاونين دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد تجاري صنعتي و ويژه اقتصادي و مديران عامل مناطق آزاد کشور که با حضور مشاور رييس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور، استاندار سيستان و بلوچستان و نمايندگان حوزه هاي انتخابيه چابهار و ايرانشهر در مجلس، در منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار داشت: مناطق آزاد بايد نقش پيشرو در اقتصاد کشور داشته باشند و اين زماني محقق مي‌شود که براي هر منطقه کارکردهاي تخصصي تعريف شود و مناطق آزاد با برنامه ريزي دقيق بر روي اين کارکردها تمرکز کنند.

وي با تاکيد بر ظرفيت هاي بالاي مناطق آزاد در بالا بردن سهم کشور در اقتصاد جهاني تصريح کرد: اگر اينگونه به مناطق آزاد نگاه کنيم بايد برنامه هاي فراوان و بزرگي براي اين مناطق طراحي و اجرا کنيم.

دژپسند تصريح کرد: مناطق آزاد در کشور بايد به مراکز انتشار الگوهاي جديد در عرصه هاي مختلف به ويژه اقتصادي  تبديل شوند و با جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي در حوزه هاي گوناگون از قبيل صنايع و معادن، گردشگري، علم و فناوري، خدمات پزشکي و درماني و توليد ، زمينه توسعه اقتصادي و زيرساختي کشور را فراهم آورند.

وي با بيان اينکه اقتصاد کشور امروز به مراقبت‌هاي ويژه نيازمند است، مديران دولتي و بخش هاي خصوصي فعال در مناطق آزاد را موثرترين مسئولان در اين مراقبت ها دانست و گفت: مناطق آزاد در شرايطي که کشور موانعي در توسعه اقتصادي دارد، مي‌توانند آنچه را در سرزمين اصلي نمي‌توان انجام داد، به انجام برسانند و اصولا اين مناطق بيشتر با همين انگيزه شکل گرفته‌اند.

وزير امور اقتصادي و دارايي با گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، چهل سالگي انقلاب را به سن کمال رسيدن آن توصيف کرد و با اشاره به گذراندن تمام مشکلات و محدوديت هاي اقتصادي که در اين دوران دشمنان انقلاب به ملت ايران تحميل کردند، ابراز اميدواري کرد: اقتصاد کشور با بهره مندي از تجربيات چهل ساله خود مي تواند از شرايط کنوني نيز عبور کند.