وزيرصنعت و معدن: 9 ميليارد دلار صادرات محصولات معدني داشتيم

تاریخ انتشار : 1397/11/17

تهران-ايرنا- وزيرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه صنايع معدني کشور از صادرات محصولات اين بخش به ارزش 9 ميليارد دلار در 10 ماه اخير خبر داد.

به گزارش ايرنا، رضا رحماني در گفت وگو با يکي از برنامه هاي تلويزيوني با اشاره به توسعه در بخش صنعت و معددن عنوان کرد: ذخيره موجود سنگ آهن در اکتشافات جديد حداقل دو برابر شد و با زنجيره اقداماتي که در اين بخش انجام شده و قابل مشاهده خواهد بود؛ در نهايت مي توانيم به چشم انداز مورد نظر يعني توليد 55 ميليون تن رسيده و هدفگذاري صادراتي ما محقق شود.
وي با بيان اينکه با افزوده شدن چند معدن مگاسايز جديد، واحدهاي صنعتي ما توسعه مي يابد، اظهار کرد: در10 ماه اخير 9 ميليارد دلار صادرات محصولات معدني داشتيم و حداقل 20 درصد صادرات کشور در اين بخش بوده است. 
وزيرصنعت و معدن يادآور شد: زنجيره ارزشي فلزات اساسي، آهن، آلومينيوم و مس در وزارت صنعت به عنوان برنامه ويژه پيگيري مي شود و امروز در شرايط جديد، با توجه به برخي مسائل از جمله تحريم ها، کمترين آسيب را در حوزه معدن و صنايع معدني داشتيم.

**افزايش توليد خودرو
رحماني با اشاره به راه افتادن چرخه توليد از سوي خودروسازان توضيح داد: گروه خودروسازي سايپا توليد روزانه اش از 1500 خودرو گذشته است؛ اين درحالي است که توليد روزانه اين گروه خودروسازي به 400 تا 500 خودرو در روز رسيده بود. ايران خودرو نيز در توليد روندي رو به رشد داشته و اين بدان معناست که افراد بيشتري خودروهاي خود را تحويل مي گيرند. 
وي تصريح کرد: به خودروسازان مسائل پيش رو گفته شده و درخواست داريم مردم به خودروساز زمان بدهند؛ ما مسائل مختلفي از جمله تحريم ها و... داشتيم اما توليد خودرو بار ديگر به راه افتاده و هرجايي ابهامي وجود دارد همکاران ما رسيدگي مي کنند و از حقوق مردم دفاع مي شود. 
وزير صنعت و معدن و تجارت در ادامه گفت: درباره خودروهايي که قطعاتش در خارج از کشور تامين مي شود اعلام کرديم بايد از هر راهي حتي دور زدن تحريم، خودروها تحويل و در غيراينصورت بسته جايگزين ارائه و در نهايت با متقاضيان توافق شود. 
رحماني تاکيد کرد: توليد در حال انجام است؛ شايد تحويل خودروي متقاضيان 2تا 3 ماه ديرتر انجام شود اما در نهايت مطمئن باشند که خودروي خود را تحويل مي گيرند.