افزايش سهميه ارز واحدهاي توليدي و صنعتي در مناطق آزاد

تاریخ انتشار : 1397/11/28

معاون توليد، صادرات و فناوري مناطق آزاد از رايزني با بانک مرکزي براي افزايش سهميه تامين ارز واحدهاي توليدي و صنعتي مناطق آزاد و ويژه خبر داد.

اکبر افتخاري در گفتگو با خبرنگار ايبِنا، درباره شيوه تامين ارز واحدهاي توليدي و صنعتي در مناطق آزاد و ويژه و تفاوت آن با تامين ارز براي واحدهاي فعال در سرزمين اصلي، اظهار داشت: در اصل شيوه‌ها تفاوتي وجود ندارد اما ما به دنبال دريافت و تخصيص سهميه‌اي براي مناطق آزاد و ويژه هستيم تا آن دسته از گروه کالاهايي که ارز به آنها تخصيص داده مي‌شود از طريق ثبت سفارش ثبت شوند.

معاون توليد، صادرات و فناوري مناطق آزاد درباره اينکه آيا اقدام ويژه اي براي مناطق صورت گرفته يا خير؟ گفت: بله. سهميه‌هايي به طور اختصاصي براي مناطق آزاد به کالاهايي که با ارز وارد مي شوند، در نظر گرفته شده است.

وي افزود: سهميه اوليه اختصاص يافته، اما کافي نيست و نياز مناطق آزاد و ويژه را تامين نمي کند. افتخاري درباره اقدامات براي افزايش سهميه اين مناطق، گفت: تصميم گيري درباره افزايش سهميه بر عهده بانک مرکزي است که تاکنون جلساتي از سوي مناطق آزاد و بانک مرکزي در اين باره برگزار شده و نتايج آن اعلام خواهد شد.